Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. marts 2007 - 15:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

nye felter og knapper på form

Hej...

Jeg har et problem med at jeg skal have oprettet en række felter/labels med 3 tilhørende knapper.

teksten til labelsene har jeg i en tabel, og henter dem med recordsettet: rs.

De data jeg henter er basseret på indholdet i en dropdown-box..

det fungrere fint nok.
Men nu kommer mit problem, som er at jeg for hver række i rs skal lave en linie med: fornavn, efternavn i label (hentet i rs) samt 3 knapper.

Jeg har prøvet mig lidt frem og læst hist og her, og fundet ud af at formen skal være i designvisning. Så derfor har jeg prøvet at orpette en ny form som der så skulle ændres i, og derefter skulle formen så åbnes. når jeg så var færdig med den igen skulle den tømmes, så jeg kan lave samme trick næste gang...

Men det spiller ikke rigtigt. er der nogen der kan give en hånd med det?

Mvh. Jens
Avatar billede mugs Novice
22. marts 2007 - 16:38 #1
Titelteksten kan du lave således:

Me!Label1.Caption = "bla bla"

Knapperne kan du lave i forvejen og sætte egenskaben Visible til False. Du kan så i koden sætte egenskaben til True når nødvendigt.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
23. marts 2007 - 10:46 #2
hej mugs....
det er ikke helt det jeg er ude efter...
det skal være helt dynamisk, da jeg ikke ved hvor mange der er... der kan væe 2 rækker eller der kan være 100... så ville helst hvis jeg kunne tilføje knapperne i en for-løkke, og så bare placere dem i den...
Avatar billede ellebaek Nybegynder
23. marts 2007 - 12:44 #3
Nå... jeg fik fikset det første... det var bare lige at holde tungen lige i munden... brugte:

Set ctl = CreateControl(frm.Name, acLabel)
      ctl.Properties.Item("name") = "navn" & I
      ctl.Width = tekstBred
      ctl.Height = 250
      ctl.Caption = rs("fornavn") & " " & rs("efternavn")
      ctl.Top = hoej * (I - 1) + hPos
      ctl.Left = vPos

og så i en while-løkke...
det var så langt.. .nu skal jeg så bare i en tilsvarende whileløkke kunne finde værdien af nogle toggleButtons jeg bruger...

altså i stedet for at skrive
if me.navn1.caption = "test" then

så kunne skrive noget i stilen af:

if me.navn & I.caption = "test" then

Men det kan jeg ikke umiddelbart få til at spille..
Kan du give mig et praj der?
Avatar billede ellebaek Nybegynder
23. marts 2007 - 14:59 #4
Nå det lykkedes også....

her brugte jeg:

me.form.controls("navn" & I).value

Så nu er jeg vidst i hus..
Ellers tak for din hjælp...