Avatar billede heenet Novice
22. marts 2007 - 22:00 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Logitech MX5000 Tastatur og mus

Jeg har det fedeste Logitech tastatur. MX5000 med en fed mus..
Desværre holder bluetooth forbindelse tit pause, dvs. at forbindelse ryger i ca. 10-30 sekunder.

Ikke nok med at det er afsindigt irriterende, men hvis det sker mens en tast at trykket ned, så er den tast i følge computeren trykket ned indtil forbindelsen er tilbage.
Hvilket har givet uheldige oplevelser bl.a. med Delete tasten...

Jeg kører Windows XP, på en ny PC, og samtlige drivere og programmer jeg har, er opdateret.
Avatar billede robotten Praktikant
23. marts 2007 - 13:55 #1
Sidder med samme problem, dog ikke så voldsomt. Mest at den registrerer et tastetryk 2 gange.og som du skriver pludseligt går amok med en enkelt tast der bare drøner derudaf...

Det hjælper jo så kun dig med at vide, at du ikke er ene om problemet :(
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
24. marts 2007 - 13:09 #2
Har i placeret bluetooth modtageren på bordet ikke længere end 20-30 cm væk fra tastatur og mus. Det er meget vigtigt at modtageren ikke sidder et sted, hvor den bliver forstyrret, f.eks bag på computeren. Der er for mange andre signaler, der kan forstyrre bluetooth signalet.
Avatar billede robotten Praktikant
25. marts 2007 - 10:39 #3
Avatar billede robotten Praktikant
29. marts 2007 - 08:53 #4
Tror desværre ikke , at der sker mere her.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
31. marts 2007 - 13:50 #5
Det er måske en af dem, der ikke kommer med en tilbagemelding.
Avatar billede robotten Praktikant
01. april 2007 - 10:46 #7
Avatar billede fire-fox Nybegynder
03. april 2007 - 14:38 #8
Har brækket mit i arigeskab, gad satme ikke bøvle med det skrammel mere :) så nu bruger jeg en en alm logitech med infrarød :)
Avatar billede heenet Novice
05. april 2007 - 00:27 #9
Ved ikke helt hvad I har gang i, men jeg har taget konsekvensen af jeres lille hygge sludder, og kigget mine spørgsmål igennem. Jeg fandt en enkelt smutter, som jeg har forsøgt at få sendt point afsted på, men hvad de andre angår, så var jeg ikke klar over, at man måtte svare selv på spørgsmålet for at kunne lukke det, når der ikke var nogen der havde svaret, man søger.

Til Robotten: hvorfor linker du lige netop til afsnittet om behandling af svar?

Men undskyld ventetiden........

Jeg har tastatur og mus på den traditionelle bakke under skrivebordet, som kan trækkes ud, og bluetooth senderen (eller hvad den kaldes) står under skrivebordet, dvs. meget tæt på de 20 til 30 cm.

Jeg er selvfølgelig godt klar over at andet elektronik kan have indflydelse, men nu har de fleste vel en tendens til at placerer skærm, computer, tastatur, mus, eksterne hardiske osv. på et forholdsvist lille område, så hvis det er så følsomt, så er teknologien jo simpelthen ikke gearet til formålet!?!?
Problemet er meget slemt nogen gange, hvor forbindelsen i perioder forsvinder hvert andet minut, og andre gange kan der gå timer i mellem, men det ser ikke ud til at være betinget hvad jeg har af tændte dimser i nærheden.

Jeg overvejer at følge fire-fox lettere aggresive løsning på problemet, for jeg kan jo næsten ikke være bekendt at sælge det videre...
Så hvad svar og point angår, så fører fire-fox klart på dette spørgsmål :-)
Avatar billede robotten Praktikant
05. april 2007 - 09:40 #10
For lige at svare på dit spm. vedr. svar:

Som du selv skriver, var du i tvivl om nogle aspekter omkring svar i et spm. Det er nu afklaret, og det var hensigten med linket til hjælpen.

Derudover skal du for dine egen skyld være lidt hurtigere til at give feedback i dine spm. Det vil på sigt tjene dig bedst, da folk så også gider hjælpe dig igen.

Og tilbage til spm.:
Kan ikke gøre mere herfra :/
Avatar billede heenet Novice
05. april 2007 - 16:22 #11
Det er fair nok, men når man har lidt for mange bolde i luften, så kan der smutte noget desværre. Det især, når den registrerede mail adresse er en gammel arbejdsmail, som ikke modtages længere. Den er nu rettet, så jeg får besked når der svares på mine spørgsmål...

Jeg lader denne stå lidt endnu, for at se om der ikke skulle dukke et mirakel op, så jeg ikke skal skrotte tastaturet..
Avatar billede robotten Praktikant
06. april 2007 - 18:15 #12
ok
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
09. april 2007 - 12:31 #13
Jeg har gjort det at jeg med et USB-forlængerkabel har lagt modtageren op på bordet så den er i visuelt sigte af både mus og tastatur, og det virker fortræffeligt. Det kan ske meget sjældent, at forbindelsen ryger, men så går jeg bare ind i bluetooth-indstillinger og sætter dem igen.
Da jeg fik sættet gjorde jeg som det mest naturlige, at sætte modtageren i en USB-port bag på computeren, men det virkede slet ikke, og gav mig så mange problemer med både mus og tastatur, at jeg var parat til at skrotte det.
Jeg ved ikke om denne beretning kan give jer nogen hjælp. Hvis ikke tror jeg ikke jeg har mere herfra. Men hav lidt mere tålmodighed.
Avatar billede heenet Novice
09. april 2007 - 14:05 #14
Mit tastatur kom med en USB forlænger, så det har hele tiden stået uden noget mellem tastatur, mus og USB sender/modtager, så det er ikke løsningen på mit problem.
Jeg har løst problemet ved at pille lortet fra, og jeg bruger nu istedet det gamle tastatur og mus, som begge har kabel. Surt, men det virker..
Avatar billede robotten Praktikant
09. april 2007 - 20:01 #15
Ærgeligt. Logitech går jo ellers for at være blandt det bedste. Men lige dem her, er da en mandags model serie
Avatar billede robotten Praktikant
16. april 2007 - 08:39 #16
Her sker vist ikke mere?
Avatar billede heenet Novice
16. april 2007 - 15:41 #17
Det ser det ikke ud til nej. Vil du (Robotten) have pointene, om ikke andet så får din aktivitet, så smid et svar ;-)
Avatar billede robotten Praktikant
16. april 2007 - 17:06 #18
Lige meget i dette her tilfælde...
Avatar billede heenet Novice
16. april 2007 - 23:14 #19
Så afslutter jeg den bare her...