Avatar billede dux Nybegynder
24. marts 2007 - 11:54 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Oblivion hakker på Geforce 7600gs

Nu har jeg fået en strømforsyning der kan trække mit grafik-kort, men nu hakker Oblivion hvilket det ikke gjorde på mit oldgamle Ati 9600 (256mb), faktisk uanset hvilken opløsning jeg vælger eller hvad der er slået til og fra, det eneste der hjælper bare lidt, er at skrue helt ned for "view-distance", men så er det jo rén commodore 64...
-----------------------------------------------------------------
har haft et problem med min gamle strømforsyning:

http://www.eksperten.dk/spm/769253 (der står mine specs også)

måske kunne man forestille sig at det var noget med den melding nvidia-driveren kom med da ledningen brændte over "at der ikke var strøm nok, og nvidia automatisk havde skruet ned for yde-evnen", men har ny strømforsyning nu, og geninstalleret driver, den nyeste denne gang, nvidia 93.71, og siden har der ikke været nogen meldinger, man skulle mene den brokkede sig hvis der var noget på kortet der gjorde det ikke fik strøm nok...

kan det have noget at gøre  med at geforce 7600 ikke er supported i oblivion?, det var mit gamle Ati (på mystisk vis)
Avatar billede dux Nybegynder
24. marts 2007 - 12:02 #1
Får den tanke at grafik-kortet måske er for nyt i forhold til resten af computeren?

Det føles som om selve spillet kører lidt hurtigere nu, m.h.t. frame-rates, så der kommer jo lidt flere informationer igennem bussen...
Avatar billede huset Praktikant
24. marts 2007 - 13:19 #2
ER Dx opdateret ?
Er chipset drivers installeret?
Er gammel grafik driver fjernet via fejlsikret inden installering af ny?
Avatar billede huset Praktikant
24. marts 2007 - 14:01 #3
Hertil - hvis det eneste problem du har kun er det ene spil lagger, er det jo ike værd at ovrveje om du skal hoppe over det spil?
Avatar billede dux Nybegynder
24. marts 2007 - 14:28 #4
Kører DirectX 9.0c (4.09.0000.0904), kørte lige de tests der er i directx, og sjovt nok hakkede testen med den hvide "hoppende" firkant, både i det lille vindue og i fuld skærm, FØRSTE gang jeg kørte testen, 10 sekunder senere var der ingen problemer med samme test, hmmm, det ser godt nok amatør-agtigt ud, så er der ihvertfald ikke noget at sige til oblivion hakker, når den ikke engang kan få den hvide firkant til at køre stabilt, øv...

chipset drivers? driverne til bundkortet er de nyeste (dog fra sidst år), til grafik-kortet er der vist ikke andet end Forceware 93.71 som jeg har installeret...

ja den er installeret efter alle kunstens regler, bortset fra jeg glemte at afinstallere det der hører til mit gamle ati-kort, men det har jeg nu, så jeg prøver lige at afinstallere og installere igen,igen...
Avatar billede huset Praktikant
24. marts 2007 - 14:40 #5
Chipset drivers ? bundkorts drivers.
Avatar billede dux Nybegynder
24. marts 2007 - 14:44 #6
alle mine drivere er de nyeste.

så har jeg lige geninstalleret nvidia driveren, det hjalp ikke en hat, directx testen kan den dog lige klare nu, flot *klapper af nvidia*
Avatar billede huset Praktikant
24. marts 2007 - 15:24 #7
Jeg snakkede om du skule skift tilbage tl en ældre gfx driver
Avatar billede huset Praktikant
24. marts 2007 - 15:31 #8
Avatar billede dux Nybegynder
24. marts 2007 - 15:36 #9
ok, hvorfor det? hvilken én skulle jeg så installere mener du?
Avatar billede huset Praktikant
24. marts 2007 - 15:40 #10
F.eks 81.94

Det er ikke altid den nyeste driver er den bedste
Avatar billede dux Nybegynder
24. marts 2007 - 17:05 #11
har lige prøvet 84.21, det var det samme, bare plus et par grafik-fejl...

nu kan jeg ikke engang bruge nvidia´s setup-filer til at installere, den skriver at jeg ikke har noget kompatibelt hardware, hmfr, så jeg er nød til at bruge enheds-håndtering.

det gik da også helt galt da jeg afinstallere og installerede drivere, min pc blev så langsom at jeg ikke har set noget lignene siden min 133 Mhz´er!
Avatar billede huset Praktikant
24. marts 2007 - 17:16 #12
prøv en omega driver
Avatar billede dux Nybegynder
24. marts 2007 - 17:22 #13
øhh, du tror selv der er en chance for at kortet kommer til at virke nogenlunde normalt? jeg må sige jeg har min tvivl, tror oz jeg har fået nok nvidia for i dag... orker næsten ikke flere fejlmeldinger og hakkende grafik...
Avatar billede huset Praktikant
25. marts 2007 - 08:38 #14
Sådan er det at have en PC :D
Prøv at installere en Omega driver.

Hvilke fejlmeddelser smider den?
Avatar billede dux Nybegynder
25. marts 2007 - 18:49 #15
ser ud til kortet virker ganske udemærket, har lige testet "RACE - The WTCC Game " og det kører perfekt, der er ikke et øje tørt...

tror jeg har fået styr over de fejlmeddelser...

så må jeg jo se om jeg kan få det til at køre oblivion....
Avatar billede huset Praktikant
25. marts 2007 - 20:54 #16
Ellers må du leve med det :D
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. marts 2007 - 11:13 #17
Til nvidia kort laver NGO nogen helt suveræne drivere. Omega kan godt være lidt sløve med deres nvidia drivere, de har åbentbart en radeon fetisch ;)

http://www.ngohq.com/home.php?page=nvidia

Prøv evt at afinstallere alle gamle gfx drivere og evt supplere med drivercleaner
http://www.drivercleaner.net/

Det skal lige siges at Oblivion er kendt for at være en GFX kort dræber. Måske du også skulle prøve med lidt andre, nyere spil, se hvordan de kører. Det kunne jo være dit oblivion den er gal med. Med et 7600 kort skal du have settings godt i bund på oblivion. Ingen AA eller AF og max 1024*768 i opløsning.
Avatar billede dux Nybegynder
27. marts 2007 - 19:38 #18
ngo driveren fik min computer til at opføre sig underligt, men fik da testet den med oblivion, kunne ikke rigtig se nogen forskel.

er lidt nervøs for at bruge drivercleaner, har hørt rygter om at der er sket flere dårlige end gode ting ved at bruge det.

ja, jeg ved godt det er et sindsygt krævende spil, men nøj hvor ville det være lækkert hvis jeg kunne få det til at holde op med at hakke, graffikken er bare top naiz...
Avatar billede drgonzo Praktikant
27. marts 2007 - 21:00 #19
har du prøvet at geninstallere oblivion?
Avatar billede huset Praktikant
27. marts 2007 - 21:19 #20
Fjern gamle driver rester med fejlsikret og ikke popsarte programmer der fjerner fra reg. basen
Avatar billede dux Nybegynder
27. marts 2007 - 22:09 #21
har lige prøvet at geninstallere... har lidt tvivl om jeg nogensinde får det til at køre, men nvidia arbejder på sagen...

skal som sagt ha´ 2x512mb ram extra, og et creative xtreme music... butikken regner med de får det hjem i starten af april, så er det bare at krydse fingre...

som sagt tror jeg ikke driveren er problemet, eftersom oblivion er det eneste der er problemer med... indtil videre ihvertfald...

men har da efterhånden fået rodet med en del indstillinger (max frames to render ahead, fastwrite, o.s.v.) i NVTweak, nvtray, bare begrænset hvor meget klogere man bliver, når det ikke er til at se nogen forskel
Avatar billede huset Praktikant
31. marts 2007 - 09:24 #22
Mangler du svar på noget?
Avatar billede huset Praktikant
31. marts 2007 - 09:33 #23
Lad os lige lave en opsummering:

Du har installeret driverne til bundkortet ?
Du har installeret nyeste DX version ?
Du har fjernet gammel driver i fejlsikret inden installering af ny ?
Du har prøvet med gamle versioner af grafikdriveren ?
Du har tjekket for patches til spillet ?
Sat spillet på laveste settings ?
Opdateret systemet med MS opdates + SP 2 ?

Dine specs er sådanset nok til spillet, og jeg tvivler på flere RAM løser problemet med omtalte spil. Nok vil det give bedre loadtider osv, men tror ikke det fjerner problemet optimal.
Avatar billede dux Nybegynder
12. april 2007 - 04:47 #24
det er tæt på at være sådan det er, bortset fra jeg aldrig har hørt om at fjerne drivere i fejlsikret tilstand.

har de 2 gb ram nu... har også prøvet med lidt overclocking af grafikkortet,

520 Mhz på GPU´en og 900 Mhz på rammene, absolut ingen forskel, det eneste jeg snart mangler at prøve er at UNDER-clocke...

i 3dmark 06 hakker det stort set også ligemeget i hvilken som helst opløsning, så må nok bare snade jeg har brændt nallerne, og begynde at spare sammen til et nyt setup, med noget 8800GTS eller hvad det bliver til den tid...

en skam jeg har solgt mit gamle ati 9600, med dét kunne jeg da spille oblivion, simpelthen bare for mystisk!
Avatar billede dux Nybegynder
16. april 2007 - 16:42 #25
i 3DMark06 får jeg omkring 2135, og 2365 i overclocked tilstand, man skulle næsten tro det var godt nok...

ihvertfald til at spille i 800x600 som jeg gjorde på mit gamle ati...
Avatar billede drgonzo Praktikant
16. april 2007 - 17:05 #26
Du har installeret driverne til bundkortet ?
Du har installeret nyeste DX version ?
Du har fjernet gammel driver i fejlsikret inden installering af ny ?
Du har prøvet med gamle versioner af grafikdriveren ?
Du har tjekket for patches til spillet ?
Sat spillet på laveste settings ?
Opdateret systemet med MS opdates + SP 2 ?
Du har prøvet at slette og geninstallere oblivion?
Hakker andre spil?
Avatar billede huset Praktikant
16. april 2007 - 17:54 #27
drgonzo - se mit indlæg

Kommentar: huset
Avatar billede drgonzo Praktikant
16. april 2007 - 18:37 #28
du svarer ikke præcist på hvad du har prøvet og ikke prøvet af de forslag.
Avatar billede drgonzo Praktikant
16. april 2007 - 18:38 #29
edit - han svarer ikke præcist på det indlæg, derfor gentagelsen og en tilføjelse, bestemt ikke for at træde dig over tæerne :)
Avatar billede huset Praktikant
16. april 2007 - 18:38 #30
??? drgonzo du smider faktisk samme indlæg om mig
Avatar billede drgonzo Praktikant
16. april 2007 - 19:13 #31
Ja det ved jeg godt, det gør jeg fordi jeg ligesom dig mener at svaret ligger der. Spørger er kommet med 2 indlæg siden uden at svare på alle spm i dit indlæg, som igen hovedsagligt var en opsummering af tidligere indlæg. Jeg føjer lige 2 spm til, men resten er helt rigtigt fra dit indlæg, for måske at få ham til at svare på alle spm. Der er ingen is på koen, behold du bare alle point hvis vi løser problemet, det er mig ligemeget. Hovedsagen er at problemet bliver løst.. Det var bare for at endnu engang gentage de spm der ikke er blevet svaret fyldestgørende på.. Hopper bare fra tråden, problemet bliver jo løst alligevel. Fortsat go dag :)
Avatar billede huset Praktikant
17. april 2007 - 08:03 #32
Det har intet med point at gøre. Jeg forstor bare ikke hvorfor du smed indlæget. Det har du så forklaret nu ;)
Avatar billede dux Nybegynder
21. april 2007 - 18:37 #33
Kommentar: dux

"bortset fra jeg aldrig har hørt om at fjerne drivere i fejlsikret tilstand." citat slut
Avatar billede dux Nybegynder
21. april 2007 - 18:45 #34
og har prøvet at geninstallere oblivion... desuden leget lidt med ram´ene, så de nu kører absolut så hurtigt de kan, med mit setup... overclocket grafikkortet til kanten af det lovlige, defragmenteret page-file (side-filen) som nu er 4gb i øvrigt, defragmenteret harddiske generelt...

er jeg den eneste der synes det er mærkeligt at jeg så ikke engang kan spille i 640x480???

OG, husk på, det gamle ati kunne sagtens, endda 800x600 (wow, flot), og det eneste jeg gjorde var sådan set at opgradere (?"#¤%&) til geforce 7600, så gik det galt...

at jeg så imellemtiden har opgraderet til 2gb ram (+ ny strømforsyning og et creative x-fi music, som i øvrigt er lidt for lækkert) og optimeret alt hvad der er at optimere, uden effekt... o v e r h o v e d e t... er for ufatteligt

nå, men i må oprette nogle "svar" så jeg kan få lukket dette spørgsmål, tvivler på vi når ret meget videre...
Avatar billede drgonzo Praktikant
21. april 2007 - 19:24 #35
tryk f8 under opstart, så kommer der en menu hvor du kan vælge tilstand, vælg fejlsikret. I fejlsikret fjern din gfx driver i t/f programmer. Genstart og installer nyeste driver.. Jo det hele er meget mystisk.. Er det kun oblivion der giver probz? Det eneste jeg kan komme på, hvis det udelukkende er oblivion du har probz med, er at spillet har et eller andet issue med 7600GS
Avatar billede huset Praktikant
22. april 2007 - 08:24 #36
...