Avatar billede mcpoppe Nybegynder
24. marts 2007 - 16:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

returned mails, delivery status notification og Undeliverable

Hej jeg har en mail konto ved one.com (b-one) for en måned siden begyndte der at komme nogle af de mails hvor der står at mailen ikke kunne modtages af modtageren. men jeg har ikke sendt nogen mails ihvertfald ikke så mange. men så her i dag er det eksploderet. har nok fået 300 mails med returned mails, delivery status notification og Undeliverable. hvad kan jeg gøre??
Avatar billede leif Seniormester
24. marts 2007 - 16:48 #1
Intet
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
24. marts 2007 - 17:48 #2
Mange af dem kommer nok med et andet "fornavn" end dem du benytter - så det eneste du kan gøre er at slå funktionen, der samler alle mails op, selv om man har skrevet forkert foran @.
Det hjalp for mig - ca. 100 mails om dagen jeg ikke skulle slette.
Avatar billede bjornicle Nybegynder
25. marts 2007 - 16:23 #3
Du er udsat for et saakaldt "Joe job"
Du kan laese mere om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/Joe_job
Du kan proeve at implementere spf for at slippe for noget af det: http://www.openspf.org/
Avatar billede leif Seniormester
25. marts 2007 - 17:31 #4
SPF er kun brugbart når alle mailservere er begyndt at kontrollere den !
Avatar billede bjornicle Nybegynder
25. marts 2007 - 17:46 #5
Hvilket ogsaa er grundet til at jeg skrev "slippe for noget af det"
Jeg faar selv et par tusinde bounces per dag og jeg har spf paa mit domain, men jeg ville faa noget mere hvis jeg ikke havde det. I saadan et tilfaelde taeller alt :)
Plus, jo flere der har spf paa deres domain, jo flere ser vaerdien i at checke for det.
Avatar billede mcpoppe Nybegynder
25. januar 2008 - 17:56 #6
lukker da der ikke er et problem mere og der ikke er nogen svar.