Avatar billede jps2mt Nybegynder
26. marts 2007 - 19:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SDK eller anden dokumentation for kreditkort

Hello,

Nogle af jer gutter herinde der kan henvise til en side med en eller anden form for SDK eller dokumentation over den tekststreng som et kreditkort (Dankort, VISA, MasterCard etc.) indeholder?

Er ved at opbygge et POS, og er nået til at jeg kan hive kortnummer, kortholder og udløbs måned/år ud af et kreditkort, men for at en betalings gateway vil godkende transaktionen skal jeg også bruge CVV nummeret fra kortet, kan det udlæses på en eller anden måde fra kortet?
Avatar billede driis Nybegynder
26. marts 2007 - 19:44 #1
Nej, det kan det ikke.

Hele idéen med CVV nummeret, er at det ikke findes på magnetstriben, for at undgå at kortet kan blive lænset hvis nogen aflurer informationerne på magnetstriben.
Avatar billede jps2mt Nybegynder
26. marts 2007 - 21:03 #2
Tænkte det nok :(

Kunne dog stadig godt tænke mig noget dokumentation af de informationer man kan hive ud af kortet, såfrem nogle kunne komme med det?!

Det jeg har fundet ud af nu har været ved ganske simpel gennemkigning og sammenholdning med det der stod på kortet :D
Avatar billede tp_aalborg Nybegynder
01. august 2007 - 15:19 #3
Dette er godt nok et lidt gammel spørgsmål, men her er svaret :). Du kan finde mere information på PBS hjemmeside: http://www.pbs.dk/dk/it/it-services/datakommunikation/ - her vælger du så om din POS løsning er en HTTP/S-løsning eller SFTP-løsning. Du skriver også at du skal bruge CVV nummeret for at betalingsgatewayen kan godkende transaktionen. Dette er nu ikke korrekt. Det er kun ifbm. online transaktioner at man benytter CVV og du kan vist ikke lave din egen POS løsning til Internettet og bruge den op mod en betalings gateway...
Avatar billede jps2mt Nybegynder
13. august 2008 - 18:01 #4
Problemet blev aldrig løst og projektet er droppet.