Avatar billede gadz Nybegynder
27. marts 2007 - 21:38 Der er 4 kommentarer

skriver GRUB ved boot og fryser

Jeg har lige instaleret en Fedora Core 6 på en computer, men når den skal boot op skriver den kun GRUB og fryser.

Nogle der har en ide til hvorfor den gør det??
Avatar billede zypher212 Nybegynder
27. marts 2007 - 23:56 #1
Sikkert fordi den kagede i installationen af grub i MBR. Er sket for mig nogle gange. Kan du skrive hvordan dit partitionslayout er, samt hvordan din grub.conf ser ud?

Derfra vil det være muligt for os at komme igang :)
Avatar billede gadz Nybegynder
28. marts 2007 - 10:17 #2
Jeg har ikke rigtig mulighed for at vise grub.conf da jeg ikke kan komme ind og se i filen da den ikke kan starte op.

partitionslayout er simpel auto setup som redhat har laver.

Men jeg kom til at tænke på om det kan være min raid contorler der ikke kan fuck op i det??
Avatar billede zypher212 Nybegynder
28. marts 2007 - 11:23 #3
Det er meget muligt. Auto installere "gætter" på hvordan partitionslayoytet er, og derfor kan det let fucke for dem.
Avatar billede jazzjack Nybegynder
11. april 2007 - 21:46 #4
Har du USB diske på?