Avatar billede revall Nybegynder
29. marts 2007 - 08:49 Der er 15 kommentarer

Logon på xp

Hej.
Jeg har følgende problem. Jeg er logget ud af min pc(xp) og kan nu ikke huske paswordet. Nogle ideer.
Avatar billede nva Praktikant
29. marts 2007 - 08:58 #1
Synes jeg har hørt den her et sted her på eksperten

Der hvor du skal vælge bruger, gør du følgende
<ctrl>+<alt>+<delete>
vælg administrator - den skulle kunne bruges med tomt password

(altså control alt delete 2 gange i træk)

Har ikke selv prøvet det - men det kan du jo gøre
Avatar billede nva Praktikant
29. marts 2007 - 09:08 #2
Derefter kan du så gå ind på din brugerkonto og give den et nyt password.
Avatar billede gitrian Nybegynder
29. marts 2007 - 09:09 #3
Det kræver så bare at administrator-kontoen er oprettet uden password.
Avatar billede nva Praktikant
29. marts 2007 - 09:18 #4
gitrian -> ja - eller at man kan huske password til Administrator.
Avatar billede nva Praktikant
29. marts 2007 - 09:20 #5
Avatar billede gitrian Nybegynder
29. marts 2007 - 09:28 #6
nva -> Mit svar gik på at du skrev at "den skulle kunne bruges med tomt password".
Avatar billede revall Nybegynder
29. marts 2007 - 09:53 #7
Jeg vil prøve når jeg kommer ´hjem.
Avatar billede nva Praktikant
29. marts 2007 - 09:56 #8
gitrian ->Ja ok - jeg klippede det fra en anden tråd.
Avatar billede hcma Novice
29. marts 2007 - 12:10 #9
hvis administrator kontoen ikke er blevet deaktiveret, kan man uanset om pasword er blankt eller ikke samt ikke er blevet ændret, logge ind ved at taste som nva skriver ;o)
kig ellers på det link nva lagde 29/03-2007 09:20:00
Avatar billede revall Nybegynder
30. marts 2007 - 12:53 #10
control alt delete x 2 virker ikke.
mht. kontoer i fejlesikret tilstand, som står i nva´s link, så er der ingen, som man kan klikke ind på, så dette virker ej heller.
er der flere ideer???
Avatar billede flintstone Novice
30. marts 2007 - 14:25 #11
2 ideer herfra.....lav et password du kan huske eller formatèr disken.
Fatter simpelthen ikke at man laver et password man ikke kan huske.
Grunden til at man ikke kan huske er, at enten bruger man ikke sin pc andet end en gang om måneden eller også er det ikke ens egen pc.......Sådan

Sorry for spam.....
Avatar billede ksoren Nybegynder
30. marts 2007 - 14:32 #12
prøvede du 2x ctrl alt del i fejlsikret også?

flintstone, du glemte én: man har sat sin pc til at logge automatisk på. Derved skriver man ikke koden dagligt, og hvis autologin ved et uheld bliver slået fra...
Avatar billede hcma Novice
30. marts 2007 - 14:48 #13
har du kigget på det link nva lagde  29/03-2007 09:20:00  ?
Avatar billede flintstone Novice
30. marts 2007 - 17:28 #14
ksoren-> ..... logge automatisk på.....hvad dælen skal man så med en kode?????
Fatter det stadig ikke.......

Sorry for mere spam....
Avatar billede ksoren Nybegynder
30. marts 2007 - 17:30 #15
koden kan være meget nyttig i forhold til netværk