Avatar billede langfinger Nybegynder
29. marts 2007 - 09:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hente og sortere data fra 2 databaser

Hej

Database 1:
Indeholde brugere med et brugerid

Database 2:
Indeholde en masse information omkring mange brugere, med brugerid. Ikke alle brugere fra database 2 er oprettet i database 1.

Jeg ønsker nu at hente alle brugere fra Database 1 og sortere ud fra efternavnet som jeg henter i Database 2. Jeg har fundet ud af hvordan det gøres hvis de to tabeller er i samme database, men det er de ikke her!

Jeg har brug for hjæææælp :)
Avatar billede fennec Nybegynder
29. marts 2007 - 09:53 #1
Det kan du ikke.

Og dog. Afhængig af hvilken database, det er du bruger, kan du oprette et view af den ene tabel i den anden database, så det ser ud som om den database har begge tabeller.

Skal være en "rigtig" database ala MS-SQL. Access dur ikke.
Avatar billede langfinger Nybegynder
29. marts 2007 - 10:03 #2
Ok, og det er netop access der bruges her.
Avatar billede fennec Nybegynder
29. marts 2007 - 10:23 #3
Så er du på skideren, om jeg så må sige :o)

Du har dog en sidste mulighed, men den er meget indviklet, hvis du ikke er super meget inde i recordsets og ASP.

Det er nemlig muligt at opbygge et recordset selv, og det kan så sorteres. Jeg bruger det f.eks til at fortere filer med.

http://www.roubaixinteractive.com/PlayGround/FSO/Sort_Folder_Contents.asp

I stedet for at indsætte fil oplysninger, kan du indsætte data fra de to databaser.
Avatar billede langfinger Nybegynder
29. marts 2007 - 10:48 #4
Det tænkte jeg nok.
Jeg prøver at kigge på det link du skrev.

Point? :)
Avatar billede fennec Nybegynder
29. marts 2007 - 10:55 #5
.o) <-- One Eyed Jack