Avatar billede viggosmor Nybegynder
29. marts 2007 - 20:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Runde hjørner på bannere mm

Hejsa...

Jeg kunne super godt tænke mig at lære, hvordan man laver runde hjørner på billeder, eller nærmere bannere, som indeholder en masse billeder, jeg kan godt finde ud af at lave bagrundslaget til runde hjørner men den tager ikke de billeder jeg har lagt på med?

Jeg har i en anden tråd modtaget følgende beskrivelse af hvordan man gør...af la3r

Hey "viggosmor" hvis det er photoshop du bruger:
- dobbeltklik baggrund layer
- vælg Rounded Rectangle Tool (U) med Paths
- ændre radius til hvad passer dig
- lav en rounded rectangle i billedet (marker hele billedet på nær hvor hjørnet kommer)
- vælg "Layer/Add Vector Mask/Current Path"

Men det efterlader mig kun med et baggrundslag der har runde hjørne rog ikke billederne...

På forhånd takker....
Avatar billede Diojr Praktikant
29. marts 2007 - 20:21 #1
Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår spørgsmålet, men du kender vel godt "Copy Merged" funktionen, der ser bort fra layers, og bare kopierer det markerede.

På den måde kan du - når du har lavet et banner og lavet hjørnerne i baggrundslayeren - vælge "Copy Merged" derefter opretter du et nyt billede (Dimensionerne af det nye billede skulle så gerne være fastsat til størrelsen af det du har kopieret) og derefter vælge "Insert".

Håber det hjalp
Avatar billede la3r Nybegynder
29. marts 2007 - 21:20 #2
Det var så lidt, og selv tak :D