Avatar billede epojokke Nybegynder
29. marts 2007 - 21:49 Der er 4 kommentarer

Brevfletning med variabelt antal poster

Jeg har lavet en tilbudsskabelon som skal flettes med data fra et regneark. Selve overførslen og fletningen fungerer, men jeg har nu det problem, at min fletning ikke tager højde for om der er 2 eller 10 ordrelinier = poster i tilbudet. De skal listes op under hinanden .

Med andre ord: Tabellen skal passe så antallet af rækker er lig med antallet af poster. Hvordan hulen gør jeg det?
30. marts 2007 - 07:36 #1
Hvordan ser din datafil ud?
En post pr. ordrelinie eller en post pr ordre?
Avatar billede epojokke Nybegynder
30. marts 2007 - 08:39 #2
Der er en post pr. ordrelinie. Så det er vel en mange til en relation, der skal bygges sammen med noget snedigt.
30. marts 2007 - 09:37 #3
Problemet er, at brevfletning i Word kun kan foretages med data fra en tabel.

Med den opbygning, du har valgt i datakilden, kan det løses ved hjælp af brevfletningsfeltet: NEXTIF

Dette felt kan skippe til nyt dokument, hvis f.eks. ordrenummeret er forskelligt fra forrigt post.
Avatar billede epojokke Nybegynder
30. marts 2007 - 09:54 #4
Det er faktisk også Nextif jeg bruger. Men jeg bliver nødt til at tage højde for, at der kan være alt mellem 2 og 10 linier i tilbuddet ~ antal poster ~ rækker i tabllen. Så har jeg kun 2 poster, får jeg stadig 8 tomme rækker frem. Det vil jeg gerne undgå.