Avatar billede jchsb Nybegynder
29. marts 2007 - 22:45 Der er 3 kommentarer

XP kan ikke se mine IDE porte.

Efter min computer har været nede (i opstart fasen, den klassiske blå fejlmeddelelses skærm) og den er repereret med XP CD´en, kan XP ikke se mine diske som er tilsluttet IDE portene ?

Men ude fra dos er der ingen problemer, der ser den både DVD/CD og harddiskene, og kan også boote fra dos (Via CD) og bios´en kan også se aller de tilsluttede enheder.

Men når XP er startet kan den ikke se mine 2 IDE harddiske eller mit DVD/CD drev ? men min SATA herddisk og mine 2 harddiske som sidder i RAID IDE porten (C drevet består af 2 Maxtor diamond plus 9 160GB) virker og XP kan se dem ??

Hvad har jeg af problemer ??? jeg kører ad-aware se personal og Norton internet security 2005 og de kan ikke finde nogen virus eller lignende. - Og jeg kan ikke få lov til at opstarte i fejlsikret tilstand eller starte op i sytemgendannelse, for så kommer den med hardware fejl (blå skærm). :(

Er der nogen som har haft lignende problemer og er det løst.

Venligst Fynboen :)
Avatar billede jps6kb Novice
30. marts 2007 - 08:44 #1
Har du kigget om de bliver vist i Diskhåndteringen?

Højreklik på "Denne computer" og vælg "Administrer". Vælg "Diskhåndtering"
Avatar billede jchsb Nybegynder
30. marts 2007 - 17:08 #2
De eneste som vises i Diskhåndteringen er mit C drev og min SATA disk som er delt i 2 partitioner.
Avatar billede jchsb Nybegynder
30. marts 2007 - 17:12 #3
Og hvis jeg åbner et virtualt DVD-drev kan jeg også se det og mounte en image fil.