Avatar billede mm12010 Nybegynder
31. marts 2007 - 13:24 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Gendannelse af filer på partition

Jeg har været så dum at fylde mit C-drev til bristepunktet, hvilket resulterede i at jeg ikke kunne starte op på det længere.

Jeg satte så min disk i en anden PC, en Dell, for at få adgang til disken, så jeg kunne slette nogle data. Men der skete uheldigvis det, at da denne PC startede op, med min disk tilsluttet, begyndte den, under opstarten, at slette og genoprette index på disken, så jeg ikke længere kan se eller få adgang til filerne på den.

Jeg har formateret C-drevet og kører nu på en ny installation, den anden partition på disken har jeg ikke rørt ved, men jeg ikke se mine filer.

Jeg har prøvet flere recovery-programmer bl.a. Recuva og ADRC Data Recovery Tools men de giver mig kun en masse mærkelige filer som fx.

A0013576.dll
A0013588.ini
change.log.1
RestorePointSize

Som alle kun fylder nogle enkelte KB. Selve disken er på 80 GB, partitionen jeg ønsker at genoprette er på 55 GB og når markerer den i Denne Computer kan jeg se at der kun er 2,4 GB ledig plads på den.
Avatar billede amite Mester
31. marts 2007 - 13:33 #1
Hmm...Prøv det her engang:
http://downloadsite.dk/restoration2514.rar

Programmet har nogle år på bagen, men det har hjulpet mig før.
Avatar billede leif Seniormester
31. marts 2007 - 13:36 #2
GetDataBack
Avatar billede leif Seniormester
31. marts 2007 - 13:36 #3
Fra Runtime
Avatar billede leif Seniormester
31. marts 2007 - 13:37 #4
http://www.runtime.org/products.htm

Er det som jeg bruger og gerne med held
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2007 - 14:00 #5
Hvad kalder computeren filsystemet på den kritiske partition?? (i diskhåndtering)
Avatar billede mm12010 Nybegynder
31. marts 2007 - 14:10 #6
amite >> den giver mig lidt flere filer tilbage end de andre programmer jeg har prøvet men det er stadig kunne disse mærkelig filer uden noget reelt indhold

leif >> Henter og prøver GetDataBack nu

helgec >> NTFS - I orden
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2007 - 14:34 #7
Hvis GetDataBack også er en smutter så kan du prøve at downloade og brænde INSERT http://www.helgec.dk/insert.iso skal brændes som bootimage
Cd-en som er en Live-cd arbejder direkte fra drevet, den indeholder bl.a. TESTDISK som både kan gendanne mistet partitionstabel og mistede data
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2007 - 14:47 #8
Du kan naturligvis også sætte disken i som slave på en anden computer og så køre TESTDISK fra XP http://www.helgec.dk/lost%20partition.html  og  http://www.helgec.dk/lost%20data.html
Avatar billede mm12010 Nybegynder
31. marts 2007 - 18:29 #9
leif >> så har jeg fået hul igennem til mine filer med GetDataBack og er ved gendanne dem alle, jeg giver lyd så snart den er færdig...
Avatar billede mm12010 Nybegynder
31. marts 2007 - 20:02 #10
Med fuld knald på Thunderstruck kan jeg nu konstatere at hele mit musikbibliotek med succes er blevet gendannet - Mange tak !-)

Der er point til leif og tak til alle for jeres bidrag.
Avatar billede leif Seniormester
31. marts 2007 - 21:13 #11
Svar.
Avatar billede leif Seniormester
01. april 2007 - 00:10 #12
Takker