Avatar billede mick Nybegynder
02. april 2007 - 15:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan slå sammen flere volumer på samme disk?

Jeg har en Win2003 server hvor disken består af følgende volumer:

- 31 MB med EISA configuration
- (C:) 12GB, NTFS (dette er volumen der bootes fra)
- 62 GB unallocated

Hvordan får jeg slået de 62GB unallocated sammen med boot-volumen C:?
Avatar billede leif Seniormester
02. april 2007 - 15:52 #1
Bedste løsning er at reinstallere ! Men hvorfor ikke bare have de 62gb som et data drev ?
Avatar billede mick Nybegynder
02. april 2007 - 15:59 #2
Ja, jeg frygtede at reinstallering var eneste mulighed.

Jeg kan selvfølgelig have de 62GB som et data-drev men det besværliggør RAID lidt tror jeg (uden at have videre forstand på det). Der er nemlig en disk til i maskinen af samme størrelse og tanken var at køre software RAID på disse to disks.

Er reinstallering eneste udvej eller findes der andre muligheder for at udnytte hele disken som et volumen?
Avatar billede leif Seniormester
02. april 2007 - 16:03 #3
Der findes forskellige tools til at repartitionere, fx. Partition Magic
Avatar billede screem_brille Novice
02. april 2007 - 16:25 #4
acronis disk suite hælder ejg til, har bedre erfaringer med det program end jeg har med partion magic.
Avatar billede mick Nybegynder
03. april 2007 - 16:25 #5
Tak for hjælpen. Kom med et svar så får i poengene.
Avatar billede screem_brille Novice
03. april 2007 - 16:30 #6
bare giv dem alle til leif, jeg skylder ham lidt for et andet spørgsmål ;)
Avatar billede leif Seniormester
03. april 2007 - 17:42 #7
Svar.
Avatar billede leif Seniormester
03. april 2007 - 17:50 #8
Men lad os deles
Avatar billede screem_brille Novice
03. april 2007 - 17:58 #9
nej leif, jeg skylder dig de point, og sådan bliver det ;)
Avatar billede leif Seniormester
04. april 2007 - 10:25 #10
Takker for point