Avatar billede peterpeter Seniormester
03. april 2007 - 11:17 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Gemmer rute - Hvilken GPS

Hej Alle

Jeg skal ud og købe GPS modtager for første gang og har fået anbefalet at spørge jer...

Jeg er mest til TomTom - Jeg syntes vældig godt om deres produkter

MEN - Jeg har behov for en GPS, der gemmer den rute jeg har kørt !!
Det skyldes at jeg kører rundt på mange besøg i.f.m. mit arbejde og jeg har stort behov for senere at kunne gå ind og se:
Hvormange kilometer har jeg kørt ?
Hvornår har jeg kørt dem ?
med mere...

Kan dette lade sig gøre ??
Findes der en GPS der kan klare dette ??

På forhånd tak for hjælpen

MVH Peter
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. april 2007 - 11:50 #1
Spørgsmålet er jævnligt oppe at vende...

Og umiddelbart er den eneste løsning jeg kender http://www.autolog.dk/index.php?ref=7&affiliate_banner_id=4

Det er en dyr løsning - jeg har selv fravalgt den, og holder kørebog på den gammeldags måde.

Men jeg skal da ikke afvise, at der i mellemtiden er kommet andre produkter på markedet...
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
03. april 2007 - 11:53 #2
Hej Peter

Jeg arbejder i Radio/TV branchen og har privat prøvet flere navigations mærker, bl.a.
Tomtom og Garmin jeg kan ikke anbefale nogle af dem, Garmin har et underligt layout og kommer med nogle underlige rute planlægninger, Tomtom Markedesføres i høj grad men er slet ikke så god som man tror.

Jeg har derfor prøvet et lidt ukendt produkt nemlig Navman, som er en navigation jeg selv har købt efter flg. den er bruger venlig og layout er pænt.
Jeg kan anbefale deres N60i serie den er med widescreen og har Ipix der gør at du kan ikke blot gemme distinations punkter for et sted men også et billede, og hvis du en dag vil køre til Big Ben i London UK så kan du DL et billede fra deres hjemmeside af "Big Ben" så du så kan køre efter det, ret smart.

Find mere info at http://www.navman.com/Navman/Templates/productinformation____47199.aspx

Du bestemmer selvf. selv hvad du vil have men ville lige lave et indlæg da jeg har kørt både med Garmin/Tomtom og Navman mm.
Avatar billede gitrian Nybegynder
03. april 2007 - 13:58 #3
I Navigon 6.1 skulle der være en såkaldt Kørselsbog. Læs mere her http://www.navigon-user.com/mn6_1_pna.php
Avatar billede peterpeter Seniormester
04. april 2007 - 00:32 #4
Tak - Ser lige hvad der ellers kommer af svar......
Avatar billede rynke10 Novice
04. april 2007 - 05:15 #5
Der var lige en test af 6 forskellige i går
http://ekstrabladet.dk/forbrug/test/article285675.ece