Avatar billede bizcom Novice
03. april 2007 - 11:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows versus Linux

Hej

Vi oplever nogle memory problemer mht. nogle større java kørsler på windows platform.

Vi laver en del databehandling, men kommer ved indlæsning og behandling af større filer ofte ud for memeory problemer.

Vi arbejder på en maskine med 3 gb. ram og med windows xp installeret.

Vi kan max køre med xmx1512m!!!

Vil man med fordel kunne lægge systemet om til Linux og så dermed kunne gøre bedre brug af memory? Eller vil det give de samme problemer?

Andre forslag?

Mvh.
Henrik
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2007 - 15:14 #1
Win32 Java har et max. omkring 1.5-1.7 GB lidt afhaengig af version.

Jeg mener at Linux 32 bit x86 grundliggende har samme limit (2 GB) men dog kan gaa
lidt hoejere op (en Google finde bl.a. en 1.9 GB).

Loesningen er at bruge en x86-64 CPU (alle nyere Intel og AMD) og et 64 bit
system (baade Linux og Windows findes som saadan). Saa kan du bruge meget
stoerre heaps.
Avatar billede bizcom Novice
03. april 2007 - 15:28 #2
Hej Arne

Tak for svaret - det må være løsningen så!

Dvs. at jeg skal have fat i en maskine, der understøtter et 64 bit java/windows system.
XP understøtter den 64bit?

Svar venligst for at jeg kan gi dig points!
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2007 - 15:37 #3
der findes en speciel 64 bit version af Windows XP

den er ret sjaelden

med Vista er det "saet kryds i 32 eller 64 bit" (nogle versioner kommer
faktisk med begge)

alle de store Linux distroer faaes som 64 bit
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2007 - 15:42 #4
og et svar