Avatar billede soulmand Nybegynder
03. april 2007 - 14:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hvordan omgår jeg endelserne .lnk og .url ?

XP SP2/IE7
Efter install af IE7 er disse endelser dukket op og generer en hel del - f.eks. afvikling af billedevisning i pauseskærm med brug af genveje går nu død, og Favoritter/Hyperlinks i menubjælke fungerer nu kun med endelserne intakte (skrivbordsgenveje ligeså) - temmelig irriterende.

Omdøbning/fjernelse af endelser er ikke en løsning, eftersom det også fjerner funktionen.

Kender du problemet og løsningen?
Avatar billede nwn Nybegynder
03. april 2007 - 16:57 #1
Mener det burde hjælpe

Vælg start, Kontrolpanel, Mappeindstillinger, Vis, og så sæt kryds i Skjul filtypenavne for kendte filtyper
Avatar billede soulmand Nybegynder
03. april 2007 - 18:57 #2
Nej - det er slet ikke så simpelt.
For det første ønsker jeg selvfølgelig altid at se filtypenavne, og for det andet har det ikke noget med det at gøre, eftersom .lnk og .url IKKE er "normale" filtypenavne som sådan.
En skrivbordsgenvej til et url ser f.eks. sådan her ud: eksperten.url - det virker kun som et link med .url endelsen, som jeg allerede har skrevet - og det fjernes jo heller ikke af filtypenavn fluebenet.
En genvej til et billede ser f.eks. ud sådan her: billede.jpg.lnk - og derfor viser pauseskærmen det ikke, da det ikke genkendes som et visbart billede.
Avatar billede soulmand Nybegynder
03. april 2007 - 19:03 #3
Bemærk at det er efter opgradering til IE 7 at disse endelser er fremkommet.
Avatar billede soulmand Nybegynder
17. marts 2008 - 15:34 #4
så er det vist på tide jeg lukker her!
(problemet opstod fordi jeg havde glemt at jeg i samme periode havde pillet ved nogle options i AVG Anti-Spyware programmet, som netop havde aktiveret url/lnk endelserne)