Avatar billede virtualdurran Nybegynder
05. april 2007 - 13:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af fpt-server.

Jeg skal sætte en ftp-server op hjemme hos mig selv. Jeg har en statisk ik-adresse og dernæst en router til at uddele ip-adresser på mit netværk. Jeg vil gerne vide hvad jeg skal bruge af programmer og hvad jeg skal gøre for at få dette til at virker. Jeg har hørt man kan bruge programmer som fx dns2go, men jeg ved ikke hvordan det virker og jeg kan ikke komme ind på deres hjemmeside pt.

På forhånd tak for hjælpen.

Jacob M. Pedersen
Avatar billede screem_brille Novice
05. april 2007 - 13:46 #1
filezilla er gratis, og det eneste du skal er at forwarde port 21 i din router til din computers interne ip adresse
Avatar billede virtualdurran Nybegynder
05. april 2007 - 13:48 #2
jeg prøver det lige en gang. Der er point om lidt hvis det virker...
Avatar billede virtualdurran Nybegynder
05. april 2007 - 13:52 #3
det er filezilla server vi skal bruge..ik?
Avatar billede virtualdurran Nybegynder
05. april 2007 - 13:53 #4
Når jeg starter Filezilla server, prøver den at forbinde til en ftp-server. Kan det passe?
Avatar billede screem_brille Novice
05. april 2007 - 14:03 #5
nej det lyder forkert.
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2007 - 14:14 #6
Her er en god guide, som viser hvordan du sætter det hele op: http://www.freewindows.dk/fw/modules/sections/index.php?op=printpage&artid=15
Avatar billede flemming_fyn Nybegynder
12. april 2007 - 21:25 #7
Du har et servernavn, brugernavn og adgangskode. Det indtaster du øverst i vindutet i filezilla og klikker på quickconnect. Porten finder den selv... Så ligger du din side ind i mappen httpdocs...