Avatar billede andreasbj Nybegynder
05. april 2007 - 16:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Harddisk fra defekt MacBook som ekstern?

Hej.

Jeg har en veninde som fik smadret sin macbook, desværre så meget at hun blev nødt til at få en ny. Harddisken fra den gamle virker stadig og spørgsmålet er så om det er muligt at pille harddisken ud, placere den i en box og benytte den som ekstern harddisk til hendes nye macbook?

Venlig Hilsen Andreas
Avatar billede egonspock Seniormester
05. april 2007 - 19:44 #1
Det er det :-) Vær opmærksom på om der er USB 2 eller om den kun kører 1.1, for så kræver den nok Firewire. Ellers har shg.dk en med begge udgange.
Avatar billede andreasbj Nybegynder
05. april 2007 - 22:35 #2
Kunne du eventuelt være endnu mere specifik, f.eks. med et link til en kasse fra shg?? jeg aner nemlig ikke hvad størrelse harddisk der her er tale om (Fysiske mål).
Avatar billede andreasbj Nybegynder
05. april 2007 - 23:01 #3
Og et lille ekstra spørgsmål: Skal harddisken formateres før den kan bruges? Vi skal nemlig meget gerne have de gamle dokumenter ud fra harddisken, så det kunne selvfølgelig være optimalt hvis den virkede med det samme.
Avatar billede andreasbj Nybegynder
05. april 2007 - 23:27 #4
Tror jeg fandt den du snakker om på shg.dk, så er jo billigt nok :)
Avatar billede egonspock Seniormester
06. april 2007 - 00:50 #5
Nej, den skal ikke formatteres. Jeg har lige reddet resterne fra en iMac af første generation på samme måde. Den kører fint med min Macbook Pro. Undskyld at jeg ikke lige havde tid til linket, men tak for point :-)