Avatar billede yogo Nybegynder
08. april 2007 - 21:13 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Hvad er det bedste til at genskabe data

Jeg har for nylig fået en bærbar retur fra Politiet efter den blev stjålet.

Tyven har så slettet alt på den og lagt en engelsk udgave af windows xp og en masse drivere o.lign. ind på den.

Derfor vil jeg høre herinde hvilke programmer der er bedst til at genskabe slettede data. (hvis der da er noget at hente)

Håber der er nogen som kan komme med ideer til hvilke programmer der er bedst til formålet. Både gratis og betalingsprogrammer.
Avatar billede screem_brille Novice
08. april 2007 - 21:16 #1
getdataback fra runtime.org har hjulpet utrolig mange, men når disken er overskrevet, er  chancen meget lille.
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. april 2007 - 21:20 #2
Linux med f.eks. Sleute Kit. Du kan hente Helix der er en live CD specielt lavet til forensic undersøgelse, herunder genskabelse at data. Jeg skal dog ikke lægge skjul på at den ikke er sådan lige at anvende, til gengæld kan den genskabe alt der ikke er genoverskrevet.

Runtimes getdata back eller PCInspector er gode windows alternativer hvis du ikke lige er hooked på linux
Avatar billede limi Nybegynder
09. april 2007 - 00:57 #3
spinrite funger køre bare se det video klip med Steve Gibson på www.spinrite.com

husk nu ikke at skrive til den skadet disk
Avatar billede limi Nybegynder
09. april 2007 - 00:57 #4
det var et svar