Avatar billede pme Nybegynder
09. april 2007 - 13:57 Der er 2 kommentarer

TDC Flextotal anden router

Hej Eksperter

Jeg har i dag en FlexTotal løsning fra TDC med en SpeedStream 5880 router fra selvsamme firma. Problemet er at jeg ikke kan komme til at åbne for div porte, jeg har bl.a. brug for at åbne for http, mail (smtp samt imap) altsammen over noget SSL.

Nu er mit spørgsmål så om jeg kan erstatte TDC router med en anden og hvilken en. Jeg vil meget gerne finde en router med indbygget 4 ports gigabit ethernet samt et trådløst access point.

Nogle anbefalinger?

Med venlig hilsen

Peter
Avatar billede leif Seniormester
09. april 2007 - 14:03 #1
Siden du har en Flextotal forbindelse formoder jeg at du har en hjemmearbejdsplads med forbindelse til dit arbejde, denne forbindelse ligger med garanti i routeren så derfor ville jeg sige nej, men hvad med at snakke med den ansvarlige for jeres Flextotal løsning og se om I kan finde en løsning på det ?
Avatar billede giorgio Nybegynder
09. april 2007 - 14:06 #2
Jeg ville helt klart gå efter de større mærker på markedet. Nu benytter jeg selv apple og de har desværre kun 100 mbit kablet. Men jeg ville nok kigge efter noget d-link udstyr, det har jeg haft ret gode erfaringer med og de løncher heller ikke ens pengepung og det er dansk.

Hvis du skal benytte trådløst, så husk lige at der er en ny standard på vej, som hedder 802.11n så du ikke kun køber en der går til 802.11g.