Avatar billede sollie Nybegynder
10. april 2007 - 08:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Splitte informationer i et ASP.NET website med C#

Jeg er igang med at lave et mindre website som skal bl.a. vise nogle informationer fra en database. Disse informationer er logs som tilskrives databasen løbende. Jeg vil gerne vide om nogen ved eller kan linke til nogle gode kilder som beskriver, hvordan man kan lave en side i asp.net som giver mulighed for at man kan vise et udtræk, f.eks. 100 udtrækninger fra databasen, på en side og så kan bladre videre til den næste side med de næste 100 udtrækninger fra databasen. Der må også gerne beskrives hvordan at man kan vælge antallet af udtrækninger/elementer man vil have vist ad gangen på en side, f.eks. 100, 200 eller 300 udtrækninger.
Avatar billede renard Nybegynder
10. april 2007 - 14:44 #1
Umiddelbart ville jeg mene, at du skulle bruge et GridView. Det kan vise dit udtræk fra databasen og automatisk opdele det i sider med X antal 'resultater', a la googles søgeresultater.
I visual studio trækker du bare GridView ind fra den afdeling i din Toolbox, der hedder Data. Når du har bundet noget data til dit GridView (se evt. links nedenunder), kan du sætte Paging til True i Properties på GridViewet (Hedder AllowPaging), så den opdeler udtrækket i sider. Her kan du også indstille PageSize, som er det antal Rows, der vises, fx 100.

Her er et par links med info om GridView:
http://www.wherecanibuyit.co.uk/ASP/#getting
http://quickstarts.asp.net/QuickStartv20/aspnet/doc/ctrlref/data/gridview.aspx

Sig til, hvis du havde noget andet i tankerne eller hvis du vil have yderligere forklaringer.
Avatar billede sollie Nybegynder
12. april 2007 - 09:02 #2
Det er meget ala det jeg havde tænkt mig, men sådan som det er har jeg selv lavet en opsætning hvori jeg selv henter de informationer jeg skal og for dem indsat som det er meningen. Informationerne skal nemlig ikke kun vises, men bruges også til at manipulere på et mindre plan på den side som vises. Det eneste som jeg vil vide er om jeg f.eks. kan hente informationerne ud og så f.eks. gemme en del af udtrækningerne i f.eks. den side som vises i et "hidden field" eller ligende som jeg så kan sende til den nye side som skal vises og derved som minimum give ilutionen af at det køre lidt a la google's søge reslutater.
Avatar billede burningice Nybegynder
20. april 2007 - 01:21 #3
sollie>> Det hedder Paging, og er faktisk meget nemt i .Net

Jeg har fundet to artikler til dig som begge baserer sig på DataGrid-klassen. Prøv at læs dem og se om der ikke står det du mangler. Ellers må du skrive igen

http://dotnetjunkies.com/Tutorial/EA868776-D71E-448A-BC23-B64B871F967F.dcik
http://aspnet.4guysfromrolla.com/articles/091003-1.aspx
Avatar billede sollie Nybegynder
23. juni 2007 - 10:15 #4
Tak for hjælpen burningice.
Undskyld jeg ikke har givet svar fra mig, efter jeg begyndte at arbejde med dette så er tiden smuttet fra mig og jeg glemte alt om dette.
Hvis du ligger et svar kan du få dine points. :-)
Avatar billede burningice Nybegynder
03. juli 2007 - 15:06 #5
svar