Avatar billede c-sharp Nybegynder
10. april 2007 - 15:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Resize billede fra database

Hvordan kan jeg resize et billede "on the fly" som jeg henter i databasen.

Jeg har følgende kode der viser et billede fra en database, nogen der kan bygge noget kode på der resizer?

using System;
using System.Web;

public class visfil : IHttpHandler {

    public void ProcessRequest (HttpContext context) {

        if (context.Request.QueryString["id"] != null)
        {
            Object.MedieFil medieFil = new Object.MedieFil(Convert.ToInt32(context.Request.QueryString["id"]));
            context.Response.ContentType = medieFil.Type;
            context.Response.BinaryWrite(medieFil.Fil); ;
        }

    public bool IsReusable {
        get {
            return false;
        }
Avatar billede awie Nybegynder
12. april 2007 - 15:21 #1
kan du ikke bare klemme loade billedet op i en tabel der har de ønskede mål?

så burde browseren tilpasse billedet...
Avatar billede montago Praktikant
15. april 2007 - 15:53 #2
havde det været alm ASP ville du kunne bruge noget kode jeg har liggende :D
Avatar billede montago Praktikant
15. april 2007 - 15:56 #3
brug en Billed component som fx ASPJpeg eller ASPImage

noget lign:

image = new imageObject()
image.loadfromblob( medieFil.Fil )
image.setSizeX = 800
image.setSizeY = 600

context.Response.BinaryWrite( image.binary );
Avatar billede burningice Nybegynder
20. april 2007 - 01:11 #4
Det er svært at se ud fra din kode hvad medieFil.Fil består af, men jeg kan forestille mig det er et byte[] (byte array?). I så fald kan du benytte dig af en MemoryStream til at oprette et Bitmap-object ud fra dit byte[], for når du først har et Bitmap kan du uden problemer rezise så tosset du har lyst. Ingen grund til at ty til tredieparts komponenter.

Her er to hurtige

http://www.dotnet247.com/247reference/msgs/57/289835.aspx
http://www.glennjones.net/Post/799/Highqualitydynamicallyresizedimageswithnet.htm
Avatar billede c-sharp Nybegynder
31. maj 2007 - 21:24 #5
Takker for hjælpen