Avatar billede bucephalus Praktikant
11. april 2007 - 15:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Formatering ved kopiering af ark

Jeg har lavet et ark i excel med den rette formatering og som bliver integreret i et word dokument.

Farverne og skrifttypen er således valgt så den passer til worddokumentet.

Hvis jeg nu vælger at kopiere arket over i et andet excel ark ændrer farverne sig - hvorfor ved jeg ikke men er der noget måde hvorpå man kan forhindre dette, således at formeringen bliver fastholdt?
Avatar billede tobler Nybegynder
11. april 2007 - 15:09 #1
Gør de det også, hvis du højreklikker på arkfanen og vælger kopier til nyt ark?
Avatar billede bucephalus Praktikant
11. april 2007 - 15:26 #2
ja, det er på den måde jeg kopiere arkene.

Og formateringen ændrer sig både når jeg kopierer til et tomt ark eller til et eksisterende excel ark.
11. april 2007 - 15:36 #3
Marker de celler der skal kopieres
Kopier
Marker den første celle, der skal indsættes i - uanset om det er på samme ark, på andet ark, eller på et ark i en anden projektmappe
Vælg Rediger->Indsæt speciel....
Vælg "Alt", og klik OK
Avatar billede bucephalus Praktikant
11. april 2007 - 15:52 #4
Et godt bud, men formaterne bliver stadig ændret.

Selv hvis jeg vælger indsæt speciel og formater bliver de oprindelige formater ændret.

Jeg ved ikke om det har nogen betydning men de farver der er valgt er ikke med i den normale 5x8 farvematrix hvor man vælger farver. Men farverne findes i
Formater celler => mønstre i 2x8 farvematrix
Avatar billede tobler Nybegynder
11. april 2007 - 15:59 #5
Jeg har et lignende problem, når jeg arbejder med nogle ark, som jeg har fra mine norske kollegaer, så er nogle af mine "favorit-farver" ikke tilstede!
11. april 2007 - 16:06 #6
Hvis der anvendes brugerdefinerede farver, skal disse kopieres over.
Sørg for at begge projektmapper er åbne.
I den projektmappe, der skal kopieres til, vælges Funktioner->Indstillinger, fanen Farve
I feltet "Kopier farver fra..." vælges den projektmappe, der indeholder de brugerdefinerede farver.
Avatar billede bucephalus Praktikant
11. april 2007 - 16:23 #7
Ja, det var det der skulle til.

Tak for hjælpen og send et svar.
11. april 2007 - 19:11 #8
OK!