Avatar billede -kris- Praktikant
11. april 2007 - 16:36 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Anbefal simpelt, pålideligt webhotel

Pt. har jeg min hjemmeside hostet hos netformidling.dk. Jeg betaler 35 kr./mdr. for 20MB t. hjemmeside + 2 mailadresser med spamfilter. Nu er de 20MB ved at blive for lidt, og så vidt kan jeg se skal jeg for 40 MB så op og betale 60 kr./mdr.
Nu har jeg så kigget lidt rundt herinde og hos diverse hosting-firmaer, og det ser altså ud til at det jeg betaler/skal betale er temmelig dyrt ift. hvad man får andre steder?

Jeg har bl.a. kigget på:
- intergate.dk, 25kr/mdr
- elitehost.dk, 25kr/mdr
- surftown.dk, 9kr/mdr
- concor.dk, 8kr/mdr
- danhost.dk, 5kr/mdr

Er der noget jeg overser ift. hvorfor mit hotel er så meget dyrere? Overnævnte steder er da også reklamefri er de ikke?

Jeg har ikke behov for understøttelse af SQL, ASP og hvad det alt sammen hedder;-) Mine sider er alm. html m. lidt java-script.
Fylder nu lidt over 20 MB og har max. 200 besøgende om dagen. Så jeg har egentlig bare brug for 50-100 MB plads til min side + 2 mail-adresser, og så vidt jeg kan se kan alle de ovenstående opfylde dette.

Men herudover er mine krav:
- godt virus/spam-filter på mail
- godt webmail-system
- højt driftssikkerhed
- Kompetent/hurtig support-funktion (gerne tlf.support, men mail kan gøre det)

Hvad er jeres efaringer - med ovenstående eller andre. Hvor får jeg det jeg har behov for? Det er IKKE vigtigt om det koster 5 ell. 25 kr./mdr. Det vigtige er at det er godt! Men jeg kan se, at flere af udbyderene har inkluderet meget mere end jeg har behov for, og der er jo ingen grund til at betale for noget man ikke bruger.

Mange hilsern
Kristina

PS. alle erfaringer for ell. imod kan lægges som svar og belønnes med op til 20 points (alt efter hvor mange der er om at dele)
Avatar billede webcreator Nybegynder
11. april 2007 - 16:46 #1
Surftown er ikke det værste du kan få fingrene i. Alternativt leverer også web10.dk et rimeligt produkt til prisen, ligesom b-one.dk også kan være med - omend de i hvertfald for et halvt års tid tilbage, havde en noget sløv database. Det kan dog sagtens være løst nu.
Avatar billede uldumsedb Nybegynder
11. april 2007 - 16:47 #2
hej jeg bruger surftown som jeg er godt tilfreds med men der er også web10 .dk som også tilbyder til 9 kr så der findes mange og da du ikke skal bruge det helt vilde vil jeg anbefale surftown eller web10
mhv
torben
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2007 - 17:03 #3
og så er der jo www.domaindirect.dk  1GB plads - 0 kr.
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
11. april 2007 - 17:04 #4
Jeg bruger one.com tidligere b-one, og jeg er godt tilfreds, dog er deres php service lidt langsom, men efter hvad jeg kan forstå så er det ikke et problem for dig :-)
Avatar billede per-olof Nybegynder
11. april 2007 - 17:39 #5
Unoeuro http://www.unoeuro.com/ rimeligt billigt fra 1€/måned bra support (email) ASP eller PHP
Avatar billede boxer Nybegynder
11. april 2007 - 17:53 #6
Web10 har jeg selv haft. Der kan være godt pres på serverne og godt med nedetid.
Surftown bør fravælges pga. deres meget lange supporttid.

Concor derimod virker hurtigt og der er god support. Dem ville jeg vælge i dit tilfælde.

De resterende kender jeg ikke.
Avatar billede webcreator Nybegynder
11. april 2007 - 22:41 #7
Jeg tror desværre du må beregne, at der er både gode og dårlige erfaringer med næsten alle udbydere.

Mht. supporten ved SurfTown, så har jeg de få gange jeg har skrevet til dem, fået svar inden for 1 døgn pr. mail.
Avatar billede it-dk Nybegynder
12. april 2007 - 10:43 #8
Jeg bruger bl.a. selv intergate.dk (en ud af flere jeg anvender) som du har nævnt og dem er jeg meget tilfreds med. Det hele kørt godt og virker. De er altid flinke og svare hurtigt. Har selv haft dårligere erfaringer med de billige 5-15 kr.
Avatar billede -kris- Praktikant
20. april 2007 - 10:04 #9
Hej,
Tak for jeres input. Jeg har ikke helt besluttet mig endnu, men tror det bliver intergate.
it-dk -> bruger du deres webmail-system, synes du det er godt og hvordan er deres virus/spam-kontrol?

Alle der er kommet med input må meget gerne lægge et svar så fordeler jeg points efter week-enden.

Mange hilsner
Kristina
Avatar billede it-dk Nybegynder
20. april 2007 - 10:57 #10
-kris- -> jeg bruger bl.a. deres webmail og jeg syntes den er fin og overskulig osv. Den passer til mine behov. Omkring virus og spam så er jeg tilfreds. Man skal dog huske at man ikke kan stoppe alle spam mails.
Avatar billede per-olof Nybegynder
20. april 2007 - 15:44 #11
Ok
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
10. maj 2007 - 19:20 #12
Web10.dk
9,- pr. måned.
1000Mb til rådighed
Lidt ustabil oppetid, med rigtig god kontrolpanel, super support (hurtig hjælp)
Nem adgang til webmail: mail.ditwebhotel.dk
Sjældent problemer med upload.

Hold dig fra b-one.dk
Avatar billede -kris- Praktikant
10. maj 2007 - 19:44 #13
undskyld den sene respons - skulle lige føde og så er tiden siden fløjet afsted!
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2007 - 20:09 #14
Hjertelig tillykke, håber I alle har det godt, blev det en dame eller herre?
Avatar billede it-dk Nybegynder
10. maj 2007 - 22:07 #15
Jamen tillykke
Avatar billede per-olof Nybegynder
10. maj 2007 - 22:43 #16
Tillykke
Avatar billede -kris- Praktikant
11. maj 2007 - 16:23 #17
Jamen tak tak:-)
Det blev en *lille* dreng (4500 g) - og vi har det allesammen rigtig godt.

mange hilsner
Kristina