Avatar billede bob_z Nybegynder
13. april 2007 - 08:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Prisstærkt AGP grafikkort

Hej Eksperter

Jeg sidder og mangler et prisstærkt (max 400kr) ATI/Nvidia grafikkort som afløser for et Radeon 7000 (Radeon VE hedder det vist også). Dette "nye" kort må gerne være af ældre dato, men skal være pasivt kølet, have DVI udgang og skal kunne køre i 1680 x 1050.

Jeg regner selv med det skal være et ATI i 9XXX området eller et eller andet Geforce af ældre dato, men problemet er at finde ud af om f.eks. et Radeon 9250 vil være at foretrække frem for et GF6200.. når alt kommer til alt vil jeg vel egentlig bare have en god og stabil ydelse for mine penge, uden at købe et "overtunet" spillekort plastert til med blæsere.

Kortet skal ikke bruges til at spille på, da det skal sidde i en Suse-maskine, men dog være godt nok til at vise diverse 3D effekter her.

Er der nogen der har nogen ideer??
Avatar billede huset Praktikant
13. april 2007 - 08:31 #1
Avatar billede huset Praktikant
13. april 2007 - 08:32 #2
Jeg bruger selv dette kort i min Unix spand med Fedora og SUse
Avatar billede bob_z Nybegynder
13. april 2007 - 08:37 #3
har selv set på det også. Men det er så længe siden jeg har kigget på grafikkort (siger næsten sig selv med et Radeon 7000) så jeg ikke aner hvad de forskellige kort yder i forhold til hinanden.

Vil jo gerne bruge pengene fornuftigt, selv om det kun er 3-400kr.

Men ganske givet et godt bud..
Avatar billede huset Praktikant
13. april 2007 - 08:38 #4
Du skal ikke tænke på teknologier osv i dit tilfælde. Det forvirrer dig mere end det gavner. Kortet jeg linker til vil løse dine opgaver til fulde og tilmed billigere end du bad om. Hertil passiv kølet.
Avatar billede bob_z Nybegynder
13. april 2007 - 08:58 #5
Det er vist også begrænset hvor meget tid man bør bruge på at vurdere et grafikkort køb i denne prisklasse..

Så det bliver Asuskortet..
Avatar billede huset Praktikant
13. april 2007 - 09:03 #6
godt valg - husk at lukke
Avatar billede bob_z Nybegynder
13. april 2007 - 09:25 #7
tak for rådene..