Avatar billede da_nigga Nybegynder
30. maj 2001 - 22:44 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Link i VB

Jeg har et spørgsmål...

Er det muligt at lave et link i Visual Basic som man kan trykke på ???

Har set hvordan man kan lave det med en knap...
Men det er ikke lige det jeg søger...
Det er ligesom et link på nettet...

Hvis det er muligt at lave det... Hvordan gør man så ??
Avatar billede driis Nybegynder
30. maj 2001 - 22:59 #1
Lav en label (den kan du vha. farver få til at se ud som en link) og brug ShellExecute API\'en :

Private Declare Function ShellExecute Lib \"shell32.dll\" Alias \"ShellExecuteA\" (ByVal hwnd As Long, ByVal lpOperation As String, ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, ByVal lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Long) As Long
Dim ans As Long

Private Sub Label1_Click()
ans = ShellExecute(Me.hwnd, \"open\", \"http://www.eksperten.dk\", \"\", \"\", 0)
End Sub
Avatar billede joern Nybegynder
30. maj 2001 - 23:02 #2
Hej da-nigga.

Se http://www.eksperten.dk/spm/52046

M.v.h.  Jørn
Avatar billede da_nigga Nybegynder
30. maj 2001 - 23:12 #3
I får begge point for jeres hurtige svar...

Og da begge (for mig ligner hinanden) så får i begge point ;o)

-/Brian