Avatar billede dullerdk Nybegynder
17. april 2007 - 09:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde Canal + Film

Jeg har for kort tid siden instaleret DVBViewer p� min HTPC og det spiller bare.
Mit er mit problem er bare at DVBViewer ikke kan finde nogle af mine Canal + Film kanaler, den finder alle andre og den finder ogs� Canal + HD.
Jeg har pr�vet at s�ge efter dem manuelt p� frekvenserne 11.000-12.0000 symbol rate p� 6875 kS/s og QAM 64, uden held.

Jeg har kabel-tv fra TDC med selector normalt, hvor jeg godt kan se Canal +'erne.
MCE kunne i�vrigt godt finde programmerne efter man manuelt havde sat flueben ved dem.
Har testet MyTheatre og der kunne jeg heller ikke finde Canal +'erne.

System info:

Windows Vista Home Prem

DVBViewer
Version: V3.6.1.20

Digital TV Hardware:

FloppyDTV DVB-C
Viaccess Cam
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
17. april 2007 - 11:50 #1
Nu er det jo sådan at Canal Digital ikke køre Viaccess men Conax system.

Men for at du får den rigtige frekvens så er her en liste
http://search.canaldigital.dk/cgi-bin/MsmGo.exe?grab_id=259&page_id=10945024&query=frekvenser&hiword=frekvenser+
Avatar billede dullerdk Nybegynder
17. april 2007 - 12:37 #2
Det er de frekvenser jeg har søgt på.
Hvad mener du med conax system? skal jeg søge efter den på en anden møde?
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
17. april 2007 - 13:21 #3
Nej

Viasat og CanalDigital er lidt oppe og slås derfor har de lavet 2 forskellige systemer et Viaccess og Conax, det er lidt some Philips DVD + skive format og Sony's DVD - skive format.

Altså 2 forskelligemåder at hente dataen på.

Du vil derfor ikke kunne benytte et Conax kort i en Viaaccess kortlæser og omvent. ja du kan måske få nogle programmer frem men ikke alle og ud fra din tekst vil jeg tro at det er der problemet er at du har en kortlæser til Viaccess altså Viasat og ikke til Conax som er Canal Digital.
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
17. april 2007 - 13:23 #4
Men selvf. skal du søre efter den frekvens som kanalen har men selvf. også på/fra den satelit den kommer fra i dette tilfælde Thor2.
Avatar billede dullerdk Nybegynder
17. april 2007 - 13:32 #5
Jeg ved med sikkerhed at mit cam modul passer til mit TDC chip kort(DVB-C) kort.
Du nævner også at jeg skal søge på den satelit kanalen kommer fra, men kan ikke søge på andet end cable, via FloppyDTV DVB-C?
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
17. april 2007 - 13:56 #6
ahh ok så skal du kontakte tdc det kan være der er bøvl med Canal Film eller noget andet fra dem.
Avatar billede screem_brille Novice
17. april 2007 - 23:21 #7
de frekvenser du benytter er til sat modtagelse, (og derfor finder du ikke nogen kanaler på den frekvens)
Avatar billede dullerdk Nybegynder
18. april 2007 - 10:41 #8
Mange tak for hjælpen, men jeg har fået løst problemet.
Løsningen:

Man taster 143000 (istedet for 142500) ind i filen 'CableQ64_3.ini' som ligger i undermappen 'Transponders' i DVBViewer skuffen, derefter laver man en full scan igen og så finder den C+ kanalerne :)