Avatar billede weeelo Nybegynder
20. april 2007 - 16:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Netværket er ikke identificeret

Hej eksperter,

Jeg har et ret uforklarligt problem med adgang til Internettet i Windows Vista.

Min trådløse Linksys adapter er installeret med nyeste driver fra den officielle hjemmeside og den forbinder fint til vores private netværk, som har signalstyrken "udemærket".

Problemet er bare, at i Netværks- og delingscenter står der "Netværket er ikke identificeret" og der er et kryds mellem Netværket og Internettet.

Jeg har klikket på krydset og prøvet de fleste muligheder, det har ikke hjulpet. Jeg har prøvet at disable firewallen, jeg har slået netværksregistrering fra, osv. osv...

Er der nogle der kan hjælpe mig med at komme på nettet?

Mvh og på forhånd tak
Weeelo
Avatar billede word-hajen Nybegynder
21. april 2007 - 18:24 #1
Jeg har nøjagtig samme problem on/off. Dødssyg løsning, men jeg starter simpelthen forfra - slukker pc'en, router og det hele og starter forfra. Det hjælper som regel.

Men det ville være skønt, hvis der var en, der havde et par guldkorn :-)
Avatar billede weeelo Nybegynder
23. april 2007 - 14:40 #2
Det hjælper desværre ikke her. Jeg har kigget rundt omkring på nettet og der er tilsyneladende mange med dette problem - tilgengæld er det småt med løsninger!

Ved søgning på "network" her (http://thevistaforums.com/index.php?showforum=55), finder man flere med samme problem, men stadig ingen løsning.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
24. april 2007 - 09:55 #3
Har du prøvet "Diagnose and repair"? Hvis jeg gør det, får jeg melding om et problem med DNS, hvorefter jeg beder om en reset af adapteren. Vupti - så er jeg på.
Avatar billede weeelo Nybegynder
27. april 2007 - 16:27 #4
Der er intet der virker.. Jeg har kigget i denne her tråd (http://www.daniweb.com/techtalkforums/thread73818.html), men kan ikke helt gennemskue proceduren. Er der ikke en der kan hjælpe mig på vej?
Avatar billede weeelo Nybegynder
30. april 2007 - 13:28 #5
Så lader det til at jeg har fundet løsningen. Det gælder simpelthen om at få sin primære dns-server indstillet så den connecter med routeren.

Jeg disablede Ip v6 og satte min primære dns-server til 10.0.0.1 - adressen fandt jeg på cybercitys hjemmeside over hvordan man connectede til routeren.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
30. april 2007 - 16:21 #6
Det vil jeg helt klart også prøve (om jeg kan finde ud af *s*).
Avatar billede weeelo Nybegynder
30. april 2007 - 16:25 #7
Nu kom jeg sgu til at lave noget juks med det, så er back to basic, men jeg prøvede også det her, hvilket skulle være Microsofts løsning på problemet.

Kom gerne med feedback, så vi kan få tjekket op på hvilken løsning, der egentlig fungerer!

http://support.microsoft.com/kb/928233/en-us
Avatar billede weeelo Nybegynder
01. maj 2007 - 12:12 #8
Den seneste løsning har tilsyneladende ingen indflydelse. Her er hvad jeg gjorde for at få det til at virke.

1. Find ud af hvilken adresse du tilgår din router på.
2. Find din trådløst forbindelse og fjern fluebenet i IP v6
3. Angiv adressen fra trin 1 i som primær dns
4. Sæt din IP til 192.168.1.x
5. Sæt din undernetmaske til 255.255.255.0
6. Sæt din standardgateway til 192.168.1.1

Og vupti...
Avatar billede ham75 Praktikant
26. februar 2009 - 00:17 #9
Det er helt ufatteligt så besværligt Microsoft kan gøre tingene. Jeg har rodet med Vista for første gang, og dette er altså for langt ude!!! Jeg fik det at virke ved at følge ovenstående, men kun på åbent netværk. Så snart jeg sætter adgangskode på, virker det ikke. Jeg giver op....
Avatar billede maffy Nybegynder
16. august 2010 - 17:33 #10
Når du har sat pswd. på netværk, prøv at slette netværket fra listen og skanne det ind igen, derved vil den spørge efter pswd. når du forbinder.
19. november 2017 - 20:09 #11
En af jer der kan hjælpe mig med problemet bare på Windows 10 måske tage controle over min computer og fixe det problem her