Avatar billede gnuff Praktikant
22. april 2007 - 10:58 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Formatterig af HP pavilion dv5000

Jegt forsøger at fomattere en bærbar hp pavilion dv5000, men efter at XP boot er indlæt og jeg skal til at formatere siger den at den ikke kan finde nogen harddisk, men den kunne godt starte op fra harddisk, indtil jeg kørte killdisk på den.

Så nu kan jeg ikke få den i gang med at formattere og installere XP.
Nogen idéer til hvad jeg kan gøre?
22. april 2007 - 11:15 #1
... formatere ? Altså direkte vha XP CD instalationen ?

http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29193

Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...
Avatar billede gnuff Praktikant
22. april 2007 - 11:21 #2
Ja, formattere fra cd´en da jeg har xp pro jeg vil ave på den, med sp1, så nettet skal dog bruges til a opdatere den, men lige nu kan jeg slet intet :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. april 2007 - 11:32 #3
Hvis der er Sata diske i maskinen skal du bruge en driver til sata controlleren som skal indlæses når xp installationen beder om 3. parts driver (står i bunden af skærmen, så hold øje med det og tryk F3 (mener jeg det er..) når den kommer)
Avatar billede gnuff Praktikant
22. april 2007 - 12:51 #4
Nogen der ved hvor jeg finder den driver henne?
Avatar billede haverslev Novice
22. april 2007 - 13:29 #5
Nu kommer det an på hvad din pc hedder ?
F.eks er dv5000 en slags "masse betegenlse" og derfor skal du vide hvad den hedder.
Det må stå mere nødagtigt på maskinen, f.eks dv5000 CTO
http://h20180.www2.hp.com/apps/Lookup?h_lang=da&h_cc=dk&cc=dk&h_page=hpcom&lang=da&h_client=S-A-R302-1&h_pagetype=s-002&h_query=Pavilion+dv5000&submit.x=4&submit.y=11

Find din model og klik på den, klik på dit styresystem, find SATA driveren under:
Operating System - Enhancements and QFEs
F.eks til model dv5000 CTO som jeg nævnte, den ser således ud:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?softwareitem=ob-39535-1&lc=en&cc=dk&dlc=da&product=499849&os=228&lang=da

Forklaring til install af sata driver/windows, forklares under:
Situation 2: SATA disk skal benyttes som "systemdisk"
http://www.boegebjerg.dk/lars/sata.htm
Avatar billede strych9 Praktikant
22. april 2007 - 18:38 #6
dv5000 serien har et hdd baseret genoprettelsessystem. Tryk på F10 under opstart, og så skulle du få muligheden for at formatere og geninstallere windows + drivere + programmer.
Avatar billede strych9 Praktikant
22. april 2007 - 18:42 #7
Nå.. nu kan jeg se at du har kørt killdisk på den. Det var dumt.
Hvis den stadig er indenfor garanti kan du formentlig godt snakke HP supporten til at sende dig en genoprettelses skive.
Avatar billede gnuff Praktikant
22. april 2007 - 19:10 #8
strych9, det er netop det der er sagen her, jeg har en xp pro jeg vil lægge på den bærbare, men jeg vil ikke lægge det som hp har lavet det, men på min egen gamle måde hvor jeg bare har et c drev hvor os skal ligge på, og et d drev til alt der ikke skal forsvinde ved en evt. ny format :)

Jeg kan godt installere vista på den, for den kan finde harddisken, men jeg kan ikke få driveren til at køre når jeg prøver at få installeret xp, og jeg kan ikke installere xp når først der ligger vista på den, fordi vista er nyere :)

Sidder stadig og bokser med det :)
Avatar billede strych9 Praktikant
22. april 2007 - 21:23 #9
hmm ok, så må vi prøve at finde nogle lagrings drivere til dig.
Hvilken model er det præcist? dv5000 er serien, men står der feks dv5150EA på undersiden? Eller hvad står der?
Avatar billede gnuff Praktikant
22. april 2007 - 22:18 #10
Arrgghh skod, jeg har selv lige kigget efter der står faktisk dv 5149ea på den, jeg fik at vide af en kammi at den hed dv 5000 :)

Men jeg kan se at det faktiske nr. står længere nede :)
Det skal de andre forslag selvfølgeligt ikke straffes for, da fik egentlige spørgsmål gik på en dv 5000 :)
Avatar billede strych9 Praktikant
22. april 2007 - 22:24 #11
ok, så XP driversiden til din maskine er her:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=228&lc=da&cc=dk&lang=da&dlc=da&product=1847349

Problemet lader til at være at det er Intel ICH7 chipset i maskinen, og driverne til det er ikke inkluderet i SP2: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?softwareitem=ob-39732-1&lc=da&cc=dk&lang=da&os=228&product=1847349&dlc=da

Du kan lave din egen boot cd med www.nliteos.com hvor du inkluderer inf filerne fra den driver jeg linker til.
Avatar billede strych9 Praktikant
22. april 2007 - 22:31 #13
Avatar billede haverslev Novice
22. april 2007 - 22:39 #14
ang "Det skal de andre forslag selvfølgeligt ikke straffes for, da fik egentlige spørgsmål gik på en dv 5000 :)"
Se kommentar: 22/04-2007 13:29:36