Avatar billede jensclausen Juniormester
22. april 2007 - 12:36 Der er 3 kommentarer

Udtræk af data fordelt specielt.

Hej alle.
Jeg har brug for at vide, hvordan jeg trækker forskellige data ud fra MySql-databasen. Det er opgaven er, at jeg skal bruge overskrift ex. ved medlemsnummer=3 og ved siden af skal jeg bruge pris fra medlemsnummer=7. Jeg ved godt, jeg kan lave 'en masse' foresp., men der må være en anden måde.

Eksempel på kode (det virker bare ikke):
<? echo $data['overskrift'] hvor medlemsnummer er = 4; ?>
<? echo $data['pris'] hvor medlemsnummer er = 5; ?>
<? echo $data['overskrift?$medlemsnummer=17'] (hvor medlemsnummer er = 17); ?>.

include "server_connect.php";
$foresp = mysql_query(
    "SELECT medlemsnummer, nummer, overskrift, langtekst, pris, billede_size FROM medlemmer ORDER BY medlemsnummer");
echo mysql_error();
while($post = mysql_fetch_array($foresp))

<? echo $data['overskrift']; ?> (Afhænger af medlemsnummer!)
Håber jeg kan finde hjælp her.
Jens
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
22. april 2007 - 12:57 #1
Øh er ikke helt med på hvad du mener, men hvis du bare skal have en overskrift ud, der er variabel alt efter medlemsnummeret, så ville jeg bare bruge nogle if-sætninger.

Hvor mange medlemsnumre har du og skal du have en overskrift ud for hvert nummer?
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. april 2007 - 13:17 #2
Logiskt nok må PHP jo vide hvad den skal udskrive. Så om du gør det i din forspørgsel (WHERE medlemsnummer=".$enVariabel." osv), eller i en if (if($data['medlemsnummer']==$enVariabel){osv..), er ligegyldigt.

Hvis det er det du spørger efter.
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. april 2007 - 14:08 #3
Du kunne måske trække det ud i et udtræk?
$overskrift = array(4,17);
$pris      = array(5);

$merged = array_merge($overskrift,$pris);

$query = mysql_query("SELECT overskrift, pris, medlemsnummer FROM medlemmer WHERE medlemsnummer IN (".implode(',',$merged_array)."); LIMIT 3");
if(mysql_num_rows($query) > 0)
{
    while($row = mysql_fetch_assoc($query))
    {
        if(in_array($row['medlemsnummer'],$overskrift))
        {
            echo 'Overskrift : ' . $row['overskrift'] . '<br />';
        }
        if(in_array($row['medlemsnummer'],$pris))
        {
            echo 'Pris : ' . $row['pris'] . '<br />';
        }