Avatar billede droa Novice
25. april 2007 - 07:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

blocke programmet og servicer i beggrunden?

Jeg har et forbandet program, som jeg aldrig bruger, der hedder iexplorer.exe som altid ligger og bruger 20% cpu og 35+MB jeg har checket med antivirus og SpyBot, intet fanger noget.. så jeg skulle se om der er en måde at blocke programmet for nogensinde at køre?
fordi jeg bruger aligevel aldrig programmet?
Avatar billede flim Nybegynder
25. april 2007 - 07:39 #1
Jo, du bruger programmet. Det er windows der kører programmet i baggrunden, og det skal til for at Windows kan køre korrekt.

Så du skal ikke blocke for det eller forsøge at fjerne det - i så fald risikerer du at Windows lukker ned eller ikke virker
Avatar billede nva Praktikant
25. april 2007 - 07:54 #2
iexplore.exe er internetbrowseren, men hvis det hedder iexplorer.exe - med r til sidst - så er det nok 'snavs'. Er du sikker på navnet? Hvis det er explorer - uden i først - så er det windows stifinder/manager.
Avatar billede droa Novice
25. april 2007 - 08:14 #3
det er iexplore.exe den poper heletiden op med reklamer, og jeg bruger selv firefox :)
Avatar billede nva Praktikant
25. april 2007 - 08:40 #4
Kør denne vejledning igennem http://www.eksperten.dk/artikler/954 og luk for Windows messenger med programmet ShootTheMessenger. Bare rolig, det er ikke Msn du lukker for, hvis du bruger det.
Avatar billede nva Praktikant
25. april 2007 - 08:41 #5
Avatar billede droa Novice
25. april 2007 - 08:43 #6
tark :)
Avatar billede nva Praktikant
25. april 2007 - 09:06 #7
Du må da gerne lægge diverse logs herind, så de kan blive tjekket, hvis du vil.