Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
25. april 2007 - 08:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Overførsel af kontaktpersoner fra Oulook 2002 til Windows Mail

Hej, er der nogen der ved hvordan man kan overføre kontaktpersoner fra Outlook 2002 til Windows Mail i Vista?
Avatar billede vejmand Juniormester
25. april 2007 - 08:26 #1
Er der ikke noget der hedder Filer -> Importer i Windows Mail?
Avatar billede screem_brille Novice
25. april 2007 - 08:39 #2
eksporter dine kontakter som CSV fil, det kan windows mail importere.
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
25. april 2007 - 08:54 #3
Jo der er noget der hedder importer; jeg kan også eksportere fra Outlook, kun er der et hav af felter (komma separeret) som jeg ikke ved hvordan jeg får over i Windows mail.
Avatar billede vejmand Juniormester
25. april 2007 - 09:18 #4
Nu kender jeg ikke Windows Mail i Vista, men hvis det er ligesom Outlook Express burde du kunne gøre følgende:
http://office.microsoft.com/da-dk/outlook/HA010920381030.aspx?pid=CH011031181030
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
25. april 2007 - 09:38 #5
Problemet i Windows Mail er at det ser ud som om man kun kan importere til et enkelt felt. Det er lidt mærkeligt, men sådan ser det ud, jeg tror der er en fejl her som skal rettes. Jeg har søgt lidt på internettet og fandt et engelsk indlæg hvor personen ligesom jeg kun kunne importere til et enkelt felt i Windows Mail og det dur jo ikke til noget som helst.
Avatar billede superherodk Nybegynder
25. april 2007 - 09:55 #6
Jeg har selv haft samme udfordring. Problemet er at Outlook 2002 eksporterer adressekartoteket kommasepareret, men Windows Mail importerer felter.
Jeg har desværre ikke en nem og forkromet løsning. For mig betød det en masse manuel arbejde.
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
25. april 2007 - 10:20 #7
Tja, der er åbenbart ikke en nem løsning på problemet.
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2007 - 11:25 #8
Må man foreslå følgende: - ? - iflg. ovenstående link -

At exportere til et Outlook Express importérbart format - og så derfra importere det til Vista's Windows Mail? .. via 'Import'-funktionen ..

Vista's Windows Mail kan importere Mails i *.dbx formatet .. og Adresser i *.wab formatet ..

Fungerer det? ....