Avatar billede blueyed1 Nybegynder
25. april 2007 - 20:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem med RAM/Kingston HyberX

Jeg har lidt problemer med RAM opgradering af min PC.

Mit Bundkort er et ASUS P4C800 DELUXE, PC'en kører VISTA Ultimate.
Maskinen har 1 sæt Kingston KHX3200AK2/2GB HyberX 2GB KIT dualchannel. Alene virker det fint.
Men jeg har også 1 sæt Kingston KHX3200AK2/1GB HyberX 1GB KIT dualchannel som jeg kunne forkæle PC'en med, den vil bare ikke kører ordenligt med det sammen med det 2GB kit...

VISTA's "grønne orm" der fiser hen over skærmen ved boot, hakker meget i det med begge kit installeret, og maskinen virker i det hele tage dobbelt så langtsom.

Burde jeg ikke kunne køre med begge KIT og komme op på 3GB ??..
Har iø. også prøvet at køre med det 2GB Kingston kit sammen med 1 sæt 1GB kit dualchannel fra Dane Elektric, men med helt det samme resultat...

Vil det sige at det ikke kan lade sig gøre ?

Mvh. Blueyed1
Avatar billede cyberspace Nybegynder
26. april 2007 - 08:26 #1
bare lige en kommentar mig bekendt har dit bundkort 4 ramslot de 2 er sorte og de 2 er blå. De blå er til ram der skal køre dual channel. Foresten max ram er 4 GB
dvs. 2x1 gb + 2x2 gb = 6 gb så det kan dit bundkort ikke klare/udnytte - så hvis jeg har ram mængden rigtig kan dette måske være problemet?
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
27. april 2007 - 16:17 #2
Du har ret.. der er 2 blå slots og 2 sorte. Jeg har sat de 2x1GB i de blå slots og de 2x512MB i de sorte slot = 3GB. Alle 4 ramklodser er parvis dualchannel... men så er det at maskine virker langsommere end hvis jeg nøjes med de 2x1GB RAMklodser.
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
21. januar 2008 - 21:02 #3
Lukker lige her