Avatar billede h7iws Nybegynder
28. april 2007 - 20:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sende filer gennem router uden port forwarding.

Hej kære eksperter.

Jeg vil gerne kunne sende filer fra en computer bag en router via det store internet til en computer bag endnu en router.
Har søgt en del på emnet, men det lader til at alle foreslår at man bruger portforwarding...?
Jeg ved at MSN kan sende filer uden man konfigurerer sin router, så hvorfor skulle jeg ikke også kunne programmere mig fra det?

Det jeg skal bruge det til er en chat, hvor man så skal kunne sende/modtage filer, samt nogle andre funktioner som MSN ikke understøtter.
- Hvorfor man også ligesom MSN logger på en 'server'.
.. Men jeg ved at MSN laver 'direct-connect' når man sender filer, det er det jeg vil "efterligne".

Nogen der kender svaret til hvordan det fungerer, så ville jeg blive meget glad ;)

Mvh h7!WS
Avatar billede gnuff Praktikant
28. april 2007 - 21:30 #1
Du kan jo evt. bruge en direct connect klient og forbinde til en server der igennem

Du kan også lave din egen server, men så skal du også bruge port forwarding der
Avatar billede sjh Nybegynder
28. april 2007 - 22:41 #2
Avatar billede h7iws Nybegynder
25. maj 2007 - 19:38 #3
:s Undskyld det havde jeg helt glemt igen :s
Det er jeg sq ked af, har fået det til at virke, det er kanon,
mange tak for hjælpen ...

... pinligt :s ...