Avatar billede tirdyr Nybegynder
29. april 2007 - 22:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Roaming profiles virker ikke

Mine Roaming Profiles virker ikke.

Min PROFILES mappe er delt, "Authenticated Users" har full acces
PROFILES's security instillinger: "Authenticated Users" har "Read", "Read & Execute" og "List Folders" rights.
-> Administrators har full control.

i PROFILES Mappen er der mappen "minbruger"
"minbruger"'s Security Instillinger:
"SYSTEM", "Administrators" og "minbruger" har "Full Control"

I Active Directory Users & Computers -> Users -> "minbruger" -> Properties -> Profile -> Profile path:
har jeg skrevet: "\\minserver\PROFILES\minbruger"

Og efter hvad jeg kan læse mig til burde det virke.. men det gør det ikke der bliver ikke oprettet nogen profil på serveren og jeg har logget af og på et par gange.

håber der er nogen der har nogle idéer..
Avatar billede tirdyr Nybegynder
30. april 2007 - 01:43 #1
For at fejl finde dette har jeg forsøgt at lave en folder med "Full acces" til "everyone" men det virker stadig ikke... nogle tanker?
Avatar billede billund Nybegynder
30. april 2007 - 14:36 #2
Jeg kan beskrive hvordan jeg har lavet det.
Jeg har lavet det så brugeres profil bliver gemt i deres home folder.

Jeg har et share som hedder \\server\home
Share permissions: Everyone=full control
Security permissions: Everyone=Special permissions (Read&Exectue this folder only)
Hver bruger har en folder så stien til deres home folder er nu \\server\home\bruger
Security permissions på brugerens folder er:
Dom admins = full control
Bruger xxx = Modify
(du kan bruge AD eller et script til at tildele brugerns home folder
I brugerens home folder har jeg oprettet en mappe der hedder profil
Security permissions på profil folder:
Dom admins= full control
Bruger xxx= full control (kommer automatisk når brugers profil bliver lagt op)
I AD har jeg under brugerens profile path har jeg skrevet stien
\\server\home\brugerxxx\profil
Håber det kan hjælpe dig til at komme videre
Avatar billede tirdyr Nybegynder
01. maj 2007 - 22:55 #3
tak for dit svar..
jeg prøvede at gøre nøjagtigt som du beskrev..
men der bliver stadig ikke kopieret noget til \\server\home\bruger\profil
skal jeg aktivere det noget sted.
eller hvad er der galt?
Avatar billede tirdyr Nybegynder
02. maj 2007 - 02:31 #4
Ok.. da jeg slettede min share som hed \\server\profile\bruger og oprettede \\server\home\bruger\profil\ virker det stadig ikke som jeg sagde, men en anden bruger som jeg også har testet på fik en fejlmelding om at hans roaming profile ikke længere tilgængeligt.. da jeg så tilføjer hans nye share som profile, kommer der en fejlmelding da han logger ind, men ikke da han logger ud igen.. problemmet er så at der stadig ikke bliver kopieret noget til hans share... og derfor er den ikke rigtigt roaming..
Avatar billede tirdyr Nybegynder
02. maj 2007 - 03:22 #5
ok.. mere info.. det viser sig rent faktisk at min anden test brugers roaming profile rent faktisk virker.. eller i hvertfald delvist.. den uploader til serveren når den logger ud, men jeg er bare ikke helt sikker på at den downloader fra serveren når den logger ind... men jeg skal være ærlig at sige at jeg måske har gennemskuet en del af mit problem, da jeg har indset en anden lille tvist i mit test system.. jeg bruger flere windows xp på alle klienter, det eneste jeg ikke havde tænkt over der er at den ene af de platforme jeg tester på er en dansk udgave af winXP, hvorimod den anden er engelsk.. og som i nok har gættet ser det ud til at virke mere på den engelske klient end på den danske..
en ting er ihverfald sikkert og det er at jeg kan se et lille problem med at få disse profiles til at virke.. når mine brugere har mulighed for både at logge på en engelsk klient maskine og en dansk. (eg. desktop = skrivebord, My documents = mine dokumenter, etc..).. men et problem ad gangen.. hvis jeg bare kunne for disse roaming profiles til at virke uden sprog barieren men på begge klient typer) så tænker jeg på at jeg må kunne klare navne forskellen ved hj. af forlder redirektion eller lign.
Avatar billede billund Nybegynder
03. maj 2007 - 10:58 #6
Hej igen
Det er lidt svært at gennemskue hvad det er der går galt for dig.
Normalt betyder det ikke noget om det er eng eller dansk, profilen ligger samme sted.
Det ville måske være en ide at starte helt forfra.
Opret 2 test brugere, rul et par maskiner (dan/eng) og opret et nyt share hvor alle har full control.
Opret de mapper som du skal bruge home folder profil folder ect.
Hvis du så kan få det til at virke der, så prøv at tilrette dit test miljø så det kommer til at ligne dit produktions miljø, hvis der så er et eller andet som ikke er korekt sat op i prod. miljø så burde du fange det der.
Avatar billede tirdyr Nybegynder
30. august 2007 - 09:59 #7
billund>> jeg har fået det til at virke.. og jeg vil gerne give dig point.. jeg skal være ærlig og sige at jeg troede at jeg havde givet dig point i dette spørgsmål.. så derfor det sene response.. drop et svar .. :)
Avatar billede billund Nybegynder
30. august 2007 - 16:55 #8
Hej Tirdyr
Fint at du har fået det til at virke, fandt du fejle.

Billund