Avatar billede joker1129 Nybegynder
01. maj 2007 - 08:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

TDC-TV via telefonstikket

Hejsa

Er der nogen som har erfaringer med TDC TV via telefonstikket, altså ikke kabel tv. Hvordan er kvaliteten? Nogle plusser og minusser?

Mvh Joker
Avatar billede s.timmerman Nybegynder
01. maj 2007 - 08:58 #1
Hej!

Jeg har haft den store pakke i ca. to måneder nu, og jeg er faktisk rigtig godt tilfreds :)

Det eneste problem jeg har oplevet er, at hvis man sætte udgangsopløsningen på KiSS modtageren til 1080i, så hopper den selv tilbage til standard 4:3 bagefter, hvilket betyder at jeg ikke kan skalere billedet på mit 16:9 TV - men det er det :)

Der er super crisp billede på, optagefunktionen virker som en mis, og det med at leje film virker perfekt :)

Det eneste der måske mangler er muligheden for at bruge resten af TV2 sputnik, men det kommer vel en dag?

Du skal desuden også være opmærksom på, at du max kan få 2048/128kbit internet ved siden af, men det er måske også rigeligt :)
Avatar billede joker1129 Nybegynder
01. maj 2007 - 09:02 #2
Jeg har 2048/512 lige nu, så det er slvfølgeligt lidt ærgeligt... Jeg spiller counter strike online og er lidt bekymret for om min latency ryger for langt op. De film man kan leje, er det aktuelle premiere film? Jeg har parabol med viasat og canal digital kort nu, så rent økonomisk kan det jo godt svare sig at skifte.
Avatar billede psycop Nybegynder
30. maj 2007 - 23:33 #3
Joker1129

Nej din TV session er adskilt fra dit "normale" internet med et specielt 4-ports modem. TDC TV kræver 4096/128 per tv-session. Dvs. har du en 2mbit forbindelse til internettet vil den under ingen omstændigheder blive påvirket af af TV-signalet(så længe at dine forbindelse kan træke 2048/128 + 4096/128 :)

Kan desuden afslører at der snart(Q3) komme en muliged for at leje en eller flere ekstra digital modtager for at se tv i flere forskellig rum. Kræver dog igen 4mbit per sessions :)
Avatar billede psycop Nybegynder
30. maj 2007 - 23:34 #4
Med hensyn til de film man kan leje er det ikke helt premiere film, men et sted imellem blockbusters premierefilm og favorit film.