Avatar billede skwizie Nybegynder
02. maj 2007 - 11:19 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

SMTP changer

Findes der et program hvor man hurtigt kan skifte mellem SMTP servere i Outlook 2003?

Problemet må være kendt af flere der benytter en bærbar til forskellige netværk, og dermed også forskellige SMTP servere!
Avatar billede moskjaer Nybegynder
02. maj 2007 - 12:22 #1
Der findes flere forskellige programmer på markedet. Et godt alternativ kan være www.smtp.dk
Avatar billede leif Seniormester
02. maj 2007 - 12:29 #2
Ja, eller misbruge mine små BAT filer til jobbet !
Avatar billede leif Seniormester
02. maj 2007 - 12:30 #3
Avatar billede leif Seniormester
02. maj 2007 - 12:30 #4
Du bør kunne gennemskue metoden jeg bruger !
Avatar billede skwizie Nybegynder
02. maj 2007 - 12:43 #5
Problemet ligger i at eg skifter mellem skolens og mit eget netværk. På skolen kan jeg sende gennem en SMTP server og derhjemme skal jeg sende gennem en anden SMTP server. Er der nogle af jeres bud der kan bruges til at skifte mellem disse?
Avatar billede skwizie Nybegynder
02. maj 2007 - 12:44 #6
Desuden må det gerne være gratis... :)
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
02. maj 2007 - 12:56 #7
Det burde være let nok, du opretter bare din konto 2 gange, og så med hver deres smtp server :-)
Jeg henter mails fra 6 forskellige mail servere, og bruger 6 forskellige smtp servere i min outlook :-)
Avatar billede skwizie Nybegynder
02. maj 2007 - 14:12 #8
Får du så ikke flere mapper og filer hvor den gemmer mails?
Avatar billede skwizie Nybegynder
02. maj 2007 - 14:18 #9
Nevermind, fandt ud af det! lundorff-net <- hvis du lægger et svar
Avatar billede leif Seniormester
02. maj 2007 - 14:19 #10
Har I kigget på den løsning jeg bruger ?

Der skiftes SMTP serveren "automatisk" på alle sammen på 1 gang uden at de er oprettet mange gange i Outlook
Avatar billede skwizie Nybegynder
02. maj 2007 - 14:30 #11
leif <- kan man selv bestemme adressen til de forskellige servere i din metode?
Avatar billede leif Seniormester
02. maj 2007 - 14:35 #12
Hvad tænker du på ?

I Outlook sætter du 1 adresse og kun 1 adresse og har efter jeg har lavet det aldrig været inde og røre min Konto indstillinger i Outlook

Det virker ved at jeg har slået IPen op på fx. vip.cybercity.dk og så sætter jeg den i HOSTS, så nswsmtp peger på xx.xx.xx.xx og så står det nswsmtp i Outlook, når jeg så er på en TDC forbindelse så dobbeltklikker jeg på TDC (Jeg har valgt at lave en genvej på skrivebordet) så skifter nswsmtp til IP adressen på TDC's SMTP server
Avatar billede skwizie Nybegynder
02. maj 2007 - 15:03 #13
Besværlig måde syntes jeg.... Mere enkelt med den anden løsning!
Avatar billede leif Seniormester
02. maj 2007 - 21:18 #14
skwizie -> Nemmere med at alle ens mailkonti er sat op 4-5 gange ? Okay, det synes jeg ikke, jeg dobbeltklikker på 1 ikon så har jeg skiftet SMTP server for pt. 13 forskellige konti

Har du prøvet at læse og kigge i de filer jeg har lagt op ?
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
02. maj 2007 - 21:25 #15
Jeg samler ikke på point, så hvis du valgte min løsning, så tager du dem bare selv :-)
Avatar billede skwizie Nybegynder
02. maj 2007 - 21:37 #16
leif -> jeg kan se din pointe, men p.t. har jeg kun 1 emailkonto! Og 13... hvorfor har man lige så mange på ens egen maskine?

lundorff-net -> jeg valgte din løsning!