Avatar billede simonfreiesleben Nybegynder
03. maj 2007 - 11:48 Der er 1 kommentar og
1 løsning

adgang til smb share fra vista maskine via net use kommando

Jeg har en filserver med en ældgammel linux RedHat installation.
Jeg tilgår den fra mange xp maskiner. De fleste maskiner har et windows brugernavn som svarer til et linux logon på serveren. De som har et andet brugernavn bruger kommandoen net use til at tilgå shares på denne maskine. Det plejer at fungere upåklageligt. Nu har jeg fået en Vista maskine inden for døren. På denne kan jeg ikke få kommandoen til at virke.
Jeg får følgende retur:

Systemfejlen 86 opstod
Den angivne adgangskode til netværket er ikke korrekt.

Jeg skulle ellers mene at adgangskoden er korrekt. kommandoen bliver kørt fra samme .bat fil, som virker så udmærket på adre maskiner. Denne fil kører også net use kommandoen for adgang til et share på en windows maskine. Her er der ingen problemer. DEr skriver den bare: kommandoen blev udført.

er der nogen der kan regne ud hvad problemet er her?

De bedste hilsner fra
Simon Jensen
Avatar billede janpo Nybegynder
06. maj 2007 - 11:37 #1
Da XP udkom havde MS fundet på noget, der hed "Seal & Sign" som de pakkede smb trafikken ind i. Det gav problemer for Samba et stykke tid. Det er sikkert noget tilsvarende du oplever med Vista. Guderne må vide hvad de kalder det nu.
Avatar billede simonfreiesleben Nybegynder
04. september 2008 - 12:03 #2
Jeg lukker og slukker