Avatar billede t.thoft Nybegynder
08. maj 2007 - 12:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Effekter på tekst velegnet til tryk

Hejsa

Sidder og er ved at lave et logo, hvor et tal skal være 3D agtig. Det har jeg fået lavet ved at lægge en masse effekter på (slagskygger osv.). Men når jeg så skriver det ud, bliver det meget hakket (ved godt at tekst skrevet i Photoshop ikke er det optimale), men hvad kan jeg gøre for at få det til at se pænt ud, så det også kan bruges til tryk???

Har prøvet at lege med det i Illustrator, men der kan man ikke lægge alle de effekter på.

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede doggy82 Praktikant
08. maj 2007 - 13:42 #1
1. Jo man kan godt lave effekter i Illustrator.
2. Sørg for at lave det i 300ppi i Photoshop. Og slå lagene sammen til output, men gem naturligvis den originale Photoshop-fil hvis du skal lave ændringer.
Avatar billede t.thoft Nybegynder
08. maj 2007 - 14:20 #2
Det med de 300 ppi er jeg godt klar over....

Men den med output, ved jeg ikke lige hvor jeg finder hennne. Jeg har ingen lag der skal slåes sammen, da jeg kun har et 3-tal hvor der er lagt effekter på....

så hvor finder jeg den output
Avatar billede doggy82 Praktikant
08. maj 2007 - 14:33 #3
Med output mener jeg at de effekter skal være lavet til pixles. Så lav en nyt lag under dit nuværende og tryk Ctrl+e så det øverste merger sammen med det nederste.
Avatar billede t.thoft Nybegynder
08. maj 2007 - 15:25 #4
Vil det sige at det nye lag jeg laver, bare skal være et tomt lag som jeg så fletter sammen med det andet lag (laget med 3-tallet)?
Avatar billede doggy82 Praktikant
08. maj 2007 - 16:02 #5
Yes. Men altså, hvis du udskriver direkte fra Photoshop får du ikke nødvendigvis en udskrift du kan stole på. Og slet ikke hvis det er til en desktop printer.
Avatar billede t.thoft Nybegynder
09. maj 2007 - 18:32 #6
Okay tak, jeg må prøve at se om jeg kan få det til at virke.

Tak for hjælpen.