Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
09. maj 2007 - 10:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Avanceret søgning med flere søgemuligheder

Hej
JEg er ved at lave en webside, hvor jeg har brug for at søge i en tabel i en MySQL database.
Søgningen skal foretages på flere forskellige felt i tabellen, og de er ikke af samme type.
Se søgesiden her http://www.graesning.dk/find-areal.php
Som man kan se, er der tale om både tekstfelter (postnummer, Ha), select (kommune) og SET (økologi, fodring, kalveskjul).

Jeg har lavet følgende PHP kode:
mysql_select_db($database_graesning, $graesning);
$postnr=$_POST["postnr"];
$kommune=$_POST["kommune"];
$ha=$_POST["Ha"];
$eco=$_POST["eco"];
$fodring=$_POST["fodring"];
$kalveskjul=$_POST["kalveskjul"];

$result = mysql_query("select * from arealer WHERE areal_postnr = '%$postnr%' AND kommune = '%$kommune%' AND Ha LIKE '%$ha%' AND organic = '%$eco%' AND fodring = '%$fodring%' AND kalveskjul = '%$kalveskjul%' ORDER BY dato")or die (mysql_error());

Jeg har prøvet med OR i stedet for AND, men så vises alle records. Med AND vises ingen.
Det er nok fordi man er nødt til at gøre et valg på samtlige parametre. Jeg vil egentlig have at den kun søger på dem man har valgt noget for. Eks. postnr. 9600, økologisk.
Hvis man vælger det, skal alle de andre parametre være underordnede.

Som en lille sidegevinst, vil jeg gerne kunne vælge hvad arealet min. skal være (min. Ha), altså vil jeg kunne finde alle arealer større end det man taster ind i feltet.

Håber nogen sidder inde med en god løsning.
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
09. maj 2007 - 23:34 #1
Er der slet ikke nogen MySQL eksperter derude :-(
Avatar billede Karsten Petersen Nybegynder
12. maj 2007 - 20:11 #2
Har nu selv fundet en løsning...