Avatar billede dingydog Nybegynder
10. maj 2007 - 14:42 Der er 10 kommentarer

Pc signal til TV

Hej. Har købt et supervideo/scart kabel så jeg kan se mit computersignal på mit nye tv :) ...
Problemet er , at jeg ikke kan få det til at blive i farver??

nogen idéer??

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe??

mvh

Anders.
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. maj 2007 - 14:53 #1
prøv at stille tv kanalen over på s-vhs
Avatar billede dingydog Nybegynder
10. maj 2007 - 15:21 #2
på fjernsynet?
Avatar billede dingydog Nybegynder
10. maj 2007 - 15:26 #3
mit grafikkort kan ikke køre 256 farver... kan det være derfor??
Avatar billede dingydog Nybegynder
10. maj 2007 - 15:31 #4
det kan man ikke!!
grr, håbløst... :P
Avatar billede fuglen1 Novice
10. maj 2007 - 20:24 #5
Ældre tv kan ikke håntere s-video.
Med tv med flere scart stik er det kun nogle af dem der er med s-video
nærmere information om det står i manualen til tvet.
Det er ikke noget med 256 farver at gøre, det er ikke noget man bruger længere.

En løsning kan være en colorfix konverter også konverterer s-vhs sinalet til komposite.
feks den her
http://www.g2p.dk/cables/cables-vis.asp?Kode=L000382
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. maj 2007 - 20:54 #6
ja, ville sige nøjagtigt det samme. Colorfix er nok vejen frem :)
Avatar billede c-holst Novice
10. maj 2007 - 22:33 #7
har også mødt flere kombinationer af grafikkort/tv, hvor colorfix med mine erfaringer var den eneste vej frem. kan også med nyindkøbte billige billedrørstv, som fx prosonic

mener denne side illustrerer lidt af problematikken
http://www.skarven.dk/tvout/

husk at vælge en colorfix som passer til dit grej
Avatar billede c-holst Novice
22. november 2007 - 22:01 #8
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.
Avatar billede dingydog Nybegynder
19. august 2008 - 12:35 #9
problemet er løst. tak for hjælpen. I må svare :)
Avatar billede c-holst Novice
19. august 2008 - 16:15 #10
Hvis jeg har været til nogen hjælp:-)

vi hører gerne løsningen, hvis der var en