Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
11. maj 2007 - 15:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tidsbestemt hilsen

Hey!

Jeg skal bruge en tidsbestemt hilsen.

Den skal løbe fra mandag til fredag fra 18 - 24.

Det er til en netradio - a'la' DR's netradio!

Er der nogen, der har et sådan script?

Mange hilsner,
Rasmus Lind
Avatar billede roenving Novice
11. maj 2007 - 16:01 #1
Hvad skal den reagere på, klientens tid, Greenwich + 1 t. eller ...

-- problemet er f.eks. sommertid, ellers er det intet problem at lave det !-)
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
11. maj 2007 - 16:27 #2
Hejsa..

Godt spørgsmål :)

Den skal jo nok reagere på Greenwich +1 t. da vi kun sender til og fra Danmark :)

Mange hilsner,
Rasmus
Avatar billede Slawomir Seniormester
12. maj 2007 - 14:42 #3
Avatar billede roenving Novice
12. maj 2007 - 21:57 #4
Eller f.eks.

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Tidsbestemt hilsen</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style type="text/css">
html,body{height:100%;margin:0px;border:0px;padding:0px;font-family:tahoma,verdana,arial,sans-serif;font-size:small;}
</style>
<script language="javascript" type="text/javascript">
window.onload = function(){
  var nu = new Date(), hour = nu.getUTCHours() + 1, msg;
  if(24 > hour && hour > 18)
    msg = "Brug vores netradio hver dag mellem 18 og 24";
  else
    msg = "Find vores netradio hver aften mellem 18 og 24";
  document.getElementById("startMsg").firstChild.nodeValue = msg;
}
</script>
</head>
<body>
<div id="startMsg">&nbsp;</div>
</body>

</html>
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
13. maj 2007 - 22:20 #5
Hejsa..

Tak for jeres svar ! :)

Men tror ikke det er helt korrekt?
Det skal ikke abre skrive: "Vi sender nu". Men i stedet f.eks. "Lige nu sender Coming Up - Det fedeste musik til dig" onsdag klokken 21 - 22. Mens den mandag mellem 18 - 20 skal skrive: "Lige nu sender - Ugen der gik".

Mange hilsner,
Rasmus
Avatar billede roenving Novice
14. maj 2007 - 00:47 #6
Det er vel helt korrekt, men svært at gætte, hvad du skal bruge, så derfor lavede jeg bare et eksempel ...

-- men du kan lave kæder af if-sætninger, der laver de forskellige meddelelser, f.eks.

<script language="javascript" type="text/javascript">
window.onload = function(){
  var nu = new Date(), hour = nu.getUTCHours() + 1, day = nu.getDay(), msg;
  //søndag = 0, mandag = 1 osv. lørdag = 6 -- UTC-tid er det samme som GMT !-)
  if(20 > hour && hour > 18 && day == 1)
    msg = "Lige nu sender Coming Up - Det fedeste musik til dig";
  else if(22 > hour && hour > 21 && day == 3)
    msg "Lige nu sender - Ugen der gik".
  else if(24 > hour && hour > 18)
    msg = "Brug vores netradio hver dag mellem 18 og 24";
  else
    msg = "Find vores netradio hver aften mellem 18 og 24";
  document.getElementById("startMsg").firstChild.nodeValue = msg;
}
</script>