Avatar billede exe-s Nybegynder
12. maj 2007 - 19:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Syntakser til MS Acces

Hej;o)

Er lige igang med at lave eksamensprojekt i IT, jeg er igang med en accesdatabase. Jeg skal så have lavet en forespørgsel hvor jeg skal have alle dem hvor der IKKE står noget i feltet "firma"

Jeg kan sagtens få vist alle i forespørgslen hvor der står noget i firma det er bare at sætte Like "*"

Men når det kun handler om at feltet ikke skal indeholde noget hvad skal der så stå i kriterier i forespørgsel?

Det jeg skal bruge det til er:
Jeg har lavet en samlet kundetabel over privat samt erhvervskunder, men kan skal kunne udskrie en rapport over kunder, altså både en seperat for erhvervskunder og for privatkunder.
Avatar billede mugs Novice
12. maj 2007 - 19:13 #1
Is Null
Avatar billede mugs Novice
12. maj 2007 - 19:15 #2
Modsat:

Is Not Null
Avatar billede japping Nybegynder
12. maj 2007 - 19:23 #3
Måske kan du også bruge. Like "".
Avatar billede exe-s Nybegynder
12. maj 2007 - 19:25 #4
Hej, og tak lige en gang til;o)

Men det er rigtigt som du skrev først så du får kun 50% point, ej hehe
Avatar billede exe-s Nybegynder
12. maj 2007 - 19:25 #5
japping= prøvede jeg også, men så fik jeg ingen frem;o)
Avatar billede mugs Novice
12. maj 2007 - 19:33 #6
Jeg skrev kun Is Not Null, da jeg synes det er mere korrekt end Like "*". enten er feltet tomt, ellers også er det ikke, så der er ingen ide i at skrive Like"*", som jo benyttes til at finde en del af en streng.
Der er heller ingen ide i at bruge Like "", da feltet jo igen enten er tomt eller ikke tomt, og derfor er det ikke nødvendigt at bruge Like operatoren.