Avatar billede jonaskjaerdk Nybegynder
13. maj 2007 - 11:35 Der er 10 kommentarer

Filen eller mappen er beskadiget og kan ikke læses

Hej alle.

Jeg har en ekstern harddisk (Amitech), som jeg bruger til at opbevare billeder (jeg er fotograf). Til min store gru, vil mappen med alle mine billeder ikke åbne og jeg får fejlmeddelelsen "filen eller mappen er beskadiget og kan ikke åbnes". Andre mapper på den eksterne harddisk fungerer fint, så det er kun den ene mappe, der er problemet.

1. Hvordan kan jeg redde alle mine billeder?
2. Er det harddisken der er noget i vejen med (den er helt ny)?

Jeg håber i kan hjælpe!

Mange hilsner
Jonas
Avatar billede nva Praktikant
13. maj 2007 - 11:44 #1
Du kan prøve at scanne harddisken for fejl. Under 'denne computer-egenskaber-funktioner' - undersøg og automatisk udbedre fejl.
Avatar billede nva Praktikant
13. maj 2007 - 11:46 #2
Hvis det ikke hjælper kan du prøve denne http://www.pcinspektor.de/file_recovery/dk/download.htm
Avatar billede nva Praktikant
13. maj 2007 - 11:47 #3
Hvis det skyldes at en enkelt fil er ødelagt og du normalt viser de enkelte billeder som ikoner, kan du prøve at vælge 'vis detaljer' i diverse mapper istedet.
Avatar billede jonaskjaerdk Nybegynder
13. maj 2007 - 11:54 #4
Hej nva.
Tak for kommentarerne.
Det kan godt være, at det er mig der er helt blank, men jeg kan ikke finde nogen 'funktioner' under 'denne computer'-'egenskaber'?

Jeg overvejer at køre en chkdsk /f, men jeg er bange for at gøre mere skade end gavn. Det ville være en katastrofe, hvis billederne forsvandt :-(

Jeg i øvrigt overhovedet ikke komme ind i mappen, så jeg kan ikke prøve din kommentar nr. 3.
Avatar billede jonaskjaerdk Nybegynder
13. maj 2007 - 12:07 #5
Det virker sgu nu!! Tak for hjælpen nva!
Hvis du vil have pointne, så lav lige et svar! (er det ikke den måde man gør det på?)
Avatar billede nva Praktikant
13. maj 2007 - 12:37 #6
Jo det er det nemlig. Hvilken en af delene brugte du så?
Avatar billede jonaskjaerdk Nybegynder
13. maj 2007 - 16:13 #7
Jeg brugte den første kommentar. (Jeg brugte egenskaber på den eksterne drevenhed og ikke 'denne computer' :-)
Avatar billede nva Praktikant
15. maj 2007 - 11:49 #8
Du kan acceptere svaret ved at markere mit navn, så spørgsmålet lukkes.
Avatar billede lucky Praktikant
24. januar 2017 - 17:56 #9
Nu står jeg lidt med samme problem jeg kan bare slet ikke få lov til at gå inde på mit usb og har en masse ordre der skal laves færdige til imorgen og det kan jeg nu ikke da de ligger på usb'et.
har i nogle tricks til at kunne få adgang til det?

den siger jeg ikke har adgang pga. skadet fil eller mappe og kan hverken kører fejlsøgning på det eller noget
Avatar billede Emmadilemma Praktikant
29. april 2023 - 22:19 #10
nva altså! Du har simpelthen lige redet hvad der føles som mit liv! Det havde du nok ikke regnet med, da du skrev den kommentar for 16 år siden!