Avatar billede balk Nybegynder
15. maj 2007 - 13:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kør Excel makro fra Access

Jeg vil gerne fra Access kunne køre en makro i et Excel ark som allerede er åbent. Der skal altså ikke åbnes et ark og derefter køres en makro. Arket er allerede åbent, men hvordan fortæller jeg i VBA koden hvilket ark makroen skal køres fra. Håber nogen kan hjælpe, da jeg er meget ny i VBA.
Avatar billede fynbohans Nybegynder
15. maj 2007 - 21:41 #1
Er makroen i Excel også i VBA eller er det en "gammeldags" regnearks-makro?
Hvis det sidste er tilfældet, skal der altså sendes en eller anden tastkombination til Excel. Det skal man måske også med en VBA-makro, har aldrig selv prøvet.
Avatar billede fdata Forsker
15. maj 2007 - 22:16 #2
Prøv
  xlApp.Run ("Filnavn.xls!Ark1.MakroNavn")
Avatar billede fdata Forsker
01. november 2007 - 22:36 #3
Så fik vi lukket det spm  ;o)
Tak for point