Avatar billede joryje Nybegynder
16. maj 2007 - 20:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

eMac - blæser kører konstant?

Hej alle (mac)eksperter

Har lige været hos en ven, som har købt en billig 1.25 Ghz eMac. Jeg lagde mærke til at køleren i den kørte konstant, så den hele tiden larmede (eller i hvert fald summede meget højt).
Kom bare til at tænke på om det er normalt for en eMac eller om han måske skulle se på om den trænger til en ny køler?

Hilsen
Jonas
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. maj 2007 - 20:49 #1
Han kan vel sende den til eftersyn hvis han mener blæseren er defekt allerede???
Avatar billede joryje Nybegynder
16. maj 2007 - 20:53 #2
Ja - og betale 600 kr. i timen + gebyr, hvis der ikke er fejl på maskinen:-)
Avatar billede egonspock Seniormester
16. maj 2007 - 20:57 #3
eMacs er kendt for at larme. Det er en af de ting man ikke får med på en iMac, der er stort set lydløs (men også noget dyrere).
Avatar billede joryje Nybegynder
16. maj 2007 - 21:01 #4
Ok, har altid opfattet en eMac som en iMac bare med CRT-skærm og derfor lige så lydløs. Er vant til at min iMac ikke siger en lyd, så mit første møde med en eMac overraskede mig bare:-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. maj 2007 - 21:39 #5
Vi har en Emac stående på arbejdet som demonstrationsmodel og den siger ikke en skid...
Avatar billede joryje Nybegynder
16. maj 2007 - 21:51 #6
Hvilken eMac model?
Avatar billede egonspock Seniormester
16. maj 2007 - 22:17 #7
Hvis den står i et stille lokale har jeg endnu heller aldrig set en eMac, der er stille, men står den i et rum med flere mennesker osv. så lægger man nok ikke mærke til det. Men prøv at google lidt efter eMac larm eller lignende, så vil I se at det er et kendt problem. Ligesåvel som at den allerførste generation iMacs også larmede.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. maj 2007 - 22:29 #8
joryje - model M9833.
Avatar billede joryje Nybegynder
16. maj 2007 - 23:18 #9
Samme som min vens - det kunne være jeg alligevel skulle anbefale ham at sende den til reperation, hvis kølerstøjen nu skyldes en fejl, er det jo ærgerligt ikke at få det rettet...