Avatar billede john1 Juniormester
17. maj 2007 - 12:50 Der er 6 kommentarer

Formatering hvordan?

Jeg står og skal sælge min Mac Mini og vil gerne slette alle min oplysninger. Bare ikke alle programmer som er på den. Hvad gør jeg? Sådan jeg er sikker på alt er væk og samtidig at programmerne bliver.
Avatar billede allanbn Nybegynder
17. maj 2007 - 13:37 #1
det kan du ikke, det nærmeste du kan gøre er at søge manuelt, Derefter slette alle gendannelsepunkter på dine drev, & tømme midlertige internet & temp filer.
? husker windows dine koder. + mange flere spørgsmål.
SKAL DU VÆRE SIKKER, SKAL DU FORMATER DINE DISKE, OG SELV DA HAR DEN NYE EJER MULIGHED FOR AT GENDANNE FORMATIONEN, VIA ET SÆRLIGT PROGRAM.
Så spørgsmålet er hvor vigtige er dine filer & hvor godt kender du køber ?
Der findes nogle programmer der kan slette dine filer så de ikke kan gendannes.
men det må du spørge nogen andre om, jeg har ikke selv prøvet det.
Avatar billede john1 Juniormester
17. maj 2007 - 13:52 #2
jeg har ikke windows på maskinen kun tiger. Kan den stadig gendannes?
Avatar billede john1 Juniormester
17. maj 2007 - 13:52 #3
I øvrigt kender jeg ikke køberen
Avatar billede aeblenet Nybegynder
17. maj 2007 - 14:20 #4
indsæt systemdisken.
-genstart, mens du holder "C" tasten nede. (der stares nu fra CD'en)
-følg instrukserne, vælg formattering af din disk

Sluk.

-når køber starter maskinen, bliver han budt velkommen med en fin melodi og en kort instruks om den nye maskine (engang) og herefter skal han foretage sine indstillinger, akkurat som du gjorde det, da du købte maskinen.

God fornøjelse!
Avatar billede john1 Juniormester
17. maj 2007 - 15:03 #5
Tak aeblenet. Hvad så med den software som allerede er installeret? Mister mac den?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
17. maj 2007 - 18:13 #6
det kommer an på hvad du beder den om.
-nogen systemer kan godt bare slette brugerne 100% og gemme softwar som f.eks, WORD, PhotoShop og lign, som jo nødvendigvis skal installeres igen.

Er der ikke CD-brænder i din maskine ?
-det kunne jo være en løsning at brænde det du gerne vil gemme . . .