Avatar billede aproxi Nybegynder
19. maj 2007 - 16:45 Der er 3 kommentarer

Computer går i stå!

Hej.
Jeg har lige samlet min nye computer og er nu løbet ind i nogle problemer. Computeren hænger når jeg vil installere windows - den går simpelthen bare i stå. Den genstarter ikke, men går bare i freeze tilstand.

Mit hardware er følgene:
Gigabyte GA-965P-DS4 bundkort
Corsair Twin2X2048-6400, 2x1024MB
Intel Core 2 Duo E6420
Chill Innovation CP-520A4
Sapphire Radeon X1950PRO
WD Caviar 800AAJS SATAII samt WD Raptor SATA
Avatar billede rh3985 Nybegynder
19. maj 2007 - 17:26 #1
Går ud fra at du har installeret bundkort driverne fra den CD, som fulgte med
bundkortet. Prøv at tage en ramblok ud på skift.
Avatar billede deboss Nybegynder
19. maj 2007 - 17:36 #2
Godt råd fra rh3985 - Bortset fra at driverne naturligvis ikke er installeret, når det nu sker under installaton af Windows :)

1. Stopper den samme sted hver gang? - så prøv en anden CD.

2. Jeg ville lige tjekke om det var temp på CPU der var for høj - evt at den ikke køles ordentligt.

3. Hvis det ikke hjælper, så pil ALT ud (som kan undværes) og se om det hjælper. Minimer fejlområdet mest muligt, for at lokalisere hvor problemer er.

PS: Din psu er stærk nok?? (450w er ikke det vigtige - det er at den også kan levere varen :o)
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
24. maj 2007 - 05:25 #3
Nu ved jeg ikke hvilket windows du er ved at installere, men jeg gætter på evt Vista ? Har nemlig lige haft nogenlunde samme problem . hvis man kan sige det sådan, den frøs da jeg bottede maskinen op med skiven , eller ikke med det samme, der kommer lige hvor den skal til at kører indikatoren over skærmen inden man kommer ind til selve opstarten af installations programmet, så det var ikke engang fordi jeg ikke installere evt driver til f.eks SATA disk osv som ikke burde være nødvendigt da de virkede og blev fundet af XP installationen i sin tid, jeg prøvede at frakoble evt ekstra harddiske da en af dem havde givet bøvl før , prøvede at kører med en ram klods, prøvede at lave en Fdisk på min harddisk, fordi den var delt op i 2 og samtidigt blevet lavet til en Dynamisk disk da jeg havde XP.

Efter 8 timer og alle muligheder efterhånden var udløbet prøvede jeg en sidste ting, det var simpelthen at se hvornår sidste biosopdatering var udgivet til bundkortet den var godt nok fra August 2006 og ikke yderligere nogen bemærkninger om vista , det har på dettidspunkt jo også kun været i RC2 hvis det endelig var , det var kommet så langt der. Men der var tilgængel noget omkring BIOS kunne håndtere 3 Ram bedre i de 3 DIMM der nu var, og noget med Cool n´quite til AMD 64 cpuen. Jeg tænkte har intet at tabe, og det hjalp, Vista kom forbi den frysningen uden så meget som at pause et kvart sekund , og vista blev installeret nemt og fejlfrit. Så prøv at se om du kan finde en nyere Biosopdatering , er den den så installere den om den så er f.eks 5 måneder gammel, kan tilsyndladende hjælpe.