Avatar billede nellem Nybegynder
23. maj 2007 - 17:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vista og Canon laserprinter LBP-4 Plus

Med en ny computer og Vista har jeg desværre opdaget, at Vista ikke understøtter nævnte printer og der på Canons hjemmeside ikke ligger printerdrivere til Vista.

Uanset det er en ældre printer fungere den perfekt - indtil nu med XP og håber derfor på, at der er et lyst hovedet, der kan pege på en løsning, så jeg kan få den op og køre med Vista.
Avatar billede perj Nybegynder
23. maj 2007 - 17:28 #1
LBP-4. Er den ikke fra 1. verdenskrig? :-)
Avatar billede nellem Nybegynder
23. maj 2007 - 19:30 #2
Nej så galt er det nu ikke, men den er nok fra før du blev født. :-)
Avatar billede bankboy Nybegynder
23. maj 2007 - 20:14 #3
Jeg har altså også en og den fungerer stadig fint. Kvalitet er fra de gode gamle dage, men må nok sande at Vísta vil ende med at tage livet af den. Nu hvor du har installeret Vista har jeg ingen gode ideer.
Avatar billede snowman Nybegynder
23. maj 2007 - 22:47 #4
Har selv på arbejde denne gl. printer (stabil men meget langsom) den kan ikke køre under Vista, sidste mulighed var XP
Avatar billede perj Nybegynder
23. maj 2007 - 23:00 #5
Jeg husker godt da den kom på markedet, og har installeret adskillige af. Kørte fint på det tidspunkt men som snowman siger, meget langsom. Printeren er en ren DOS printer, og du får den ikke til at spille sammen med Vista.
Avatar billede perj Nybegynder
23. maj 2007 - 23:04 #6
...og så glæder jeg mig forresten til at skulle passe mine (vores) børnebørn her i Pinsen. Ta' lige den nellem.:-):-)
Avatar billede nellem Nybegynder
24. maj 2007 - 09:20 #7
Jamen Peri, så vil jeg ønske dig en rigtig god Pinse sammen med børnebørnene. Jeg har da også hørt, at når man bliver ældre, så er det ikke så godt med hukommelsen.
:-) :-) :-)

Men jeg må nok erkende, at jeg med Vista står ved en skillevej. Problemet er blandt andet, at jeg skal bruge en DOS printer til mit bogholderisystem. Det giver så den udfordring, at det efterhånden er vanskeligt at finde en nyere laserprinter hertil.

Selv om jeg faktisk er glad for min Vista, må jeg erkende, at listen over det udstyr der tidligere har fungeret fint under XP er lang, hvilket har givet mig overvejelser om at vende tilbage til XP og vente til generationen efter Vista.
Jeg tror nemlig, at MS får svært ved at få firmaer til at opgradere til Vista, da den efter min mening ikke kan mere en XP, men blot er en ny indpakning. En indpakning, som jeg dog har vænnet mig til hvilket reelt nok betyder, at jeg bliver på Vista.

Til sidst - du skriver, at jeg ikke får den til at spille sammen med Vista. F.s.v. korrekt, men den fungere altså fint sammen med mit bogholderiprogram, som har printerdriveren liggende i programmet. Det var blot at tilslutte den til LPT1 uden installation. Men den kan ikke bruges fra øvrige programmer i Vista. Havde derfor nogle tanker om, der kunne findes en løsning måske via en netværksprinter, men så vidt jeg ved, skal også den installeres på alle computerne.