Avatar billede crasser83 Praktikant
25. maj 2007 - 22:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Nætværk mellem Vista(64) og XP Pro

Jeg kan simpelthen ikke finde den anden computer på netværket, det gælder begge veje. De er forbundet med en hub der forbinder dem til nettet og det virker. Har prøvet med et swith kabel og der kan jeg godt efter meget møflerri få det til at virke.

Nogen der kan hjælpe mig med at få et ganske almindeligt hjemmenetværk op og køre?

Mvh Chistian
Avatar billede stoorm Nybegynder
25. maj 2007 - 22:53 #1
prøv at køre guiden Netværksinstallation den finder du i kontrolpanelet (på bægge computere) og genstart så
Avatar billede crasser83 Praktikant
26. maj 2007 - 17:18 #2
Nu skal det måske siges at jeg har sat netværk op mange gange før, og har prøvet alle de "logiske" ting...
Avatar billede samohtrelhe Praktikant
28. maj 2007 - 22:01 #3
Har begge maskiner en IP adresse, og er den ens, bortset fra den sidste blok?
(tryk på START, KØR, skriv CMD, og skriv kommandoen IPCONFIG)
Hvis Ja; kan de pinge hinanden?
(PING 192.168.0.xxx) med et svar, hvis de kan, på 0% LOSS eller (REQUEST TIMED OUT) hvis de ikke kan.
Hvis de ikke kan, kan de så hvis firewall'en er slået fra?
Avatar billede samohtrelhe Praktikant
28. maj 2007 - 22:14 #4
Hvis de KAN pinge hinanden men du bare ikke kan "se" den anden computer, så prøv at aktivere "Fil- og udskriftsdeling" i Windows Firewall under Kontrolpanel og del en eller anden mappe på begge PC'er. Genstart og lad dem stå og hygge sig en times tid, og prøv så feks at udføre kommandoen (NET VIEW 192.168.0.xxx)

Desværre kan jeg ikke give dig de eksakte instrukser til Vista, da den slog min 3Ghz Dualcore ned så den kørte nøjagtig lige så langsomt som min labtop med XP. Grim grafik og sløvsind vækker ikke min begejstring...
Avatar billede crasser83 Praktikant
28. maj 2007 - 22:18 #5
har ikke prøvet noget af det med at pinge endnu, men vi kan godt spille spil over netværket...
Vender tilbage med det andet...
Avatar billede crasser83 Praktikant
22. oktober 2009 - 18:56 #6
Lukkes